×
×

توسط گروه فرزین دارابی‌فر

  • کد نوشته: 2911
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • قطعاتی از موسیقی‌ سنتی‌ ایرانی توسط گروه فرزین دارابی‌فر در برنامه رادیویی فستیوال «شب موسیقی‌ شهر کلن» نواخته می‌شود. رادیو «ودر» آلمان در تاریخ ۲۵ سپتامبر۲۰۱۰ برابر با ـ سوم مهر ماه ـ سال جاری از ساعت ۲۲ نوای موسیقی‌ ایرانی را در سالن اصلی‌ خود میزبانی خواهد کرد. این برنامه در قالب فستیوال «شب […]

  • قطعاتی از موسیقی‌ سنتی‌ ایرانی توسط گروه فرزین دارابی‌فر در برنامه رادیویی فستیوال «شب موسیقی‌ شهر کلن» نواخته می‌شود.

    رادیو «ودر» آلمان در تاریخ ۲۵ سپتامبر۲۰۱۰ برابر با ـ سوم مهر ماه ـ سال جاری از ساعت ۲۲ نوای موسیقی‌ ایرانی را در سالن اصلی‌ خود میزبانی خواهد کرد.

    این برنامه در قالب فستیوال «شب موسیقی‌ شهر کلن» برگزار می‌شود و گروه فرزین دارابی‌فر در این فستیوال دعوت شده تا قطعاتی از موسیقی‌ سنتی‌ ایرانی را به اجرا درآورد.

    این در حالی است که از میان نزدیک به ۸۰ گروه موسیقی‌، تنها پنج گروه برای پخش زنده در رادیو انتخاب شده‌اند که یکی‌ از آنها این گروه ایرانی است.

    قطعات گروه دارابی‌فر در آواز بیات اصفهان و دشتی انتخاب شده‌اند و از ساخته‌های فرزین دارابی‌فر هستند. قطعه «ای مه‌ من» ساخته علی‌ اکبر شیدا نیز در این برنامه گنجانده شده است.

    در این برنامه مهناز نوری:آواز، عارف ابراهیم پور:کمانچه، پیمان ناصح پور:تمبک و دایره، احمد انوشه: نی، بهروز باقرزاده: تار و بم تار، حسام واحدی کاشی: دف، پولاد ترکمن‌راد: سنتور و فرزین دارابی فر: تار، سه تار، آواز، آهنگساز و تنظیم کننده هستند. اشعار این آثار نیز از بیدل دهلوی، علی‌ اکبر شیدا و مولانا انتخاب شده است.

    گفتنی است، پیش از این در همین سالن اساتیدی همچون زنده‌یاد پرویز مشکاتیان،محمد رضا لطفی‌، محمد رضا شجریان، نصرالله ناصح پور و … برنامه داشته‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=2911
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *