×
×

روایت شاعر «بی‌چشمداشت» از دیدار با شفیعی کدکنی

  • کد نوشته: 287044
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • روایت شاعر «بی‌چشمداشت» از دیدار با شفیعی کدکنی

  • به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، موسی عصمتی از شاعران روشندل کشور که مجموعه شعر «بی‌چشمداشت» او را نشر شهرستان ادب منتشر کرده و به عنوان کتاب سال نابینایان نیز دست پیدا کرده است، روایتی از دیدارش با محمدرضا شفیعی کدکنی و تمجید این استاد ادبیات فارسی از آثار شهرستان را در اختیار فارس قرار داده که در ادامه می‌خوانید:

    «از چند روز قبل می‌دانستم که قرار است در مدرسه جشنی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) برگزار شود. معمولاً از من در این برنامه‌ها برای شعرخوانی دعوت می‌شود. دیروز عصر زنگ تلفن به صدا درآمد. آقای دولابی مدیر پرتلاش مدرسه بود که ضمن دعوت مجدد از من برای حضور در جشن، خبر غافل‌گیرکننده و فوق‌العاده‌ای را هم مطرح کرد. آن هم حضور استاد شفیعی‌کدکنی برای مدت کوتاهی در مدرسه بود. چون ایشان باید بلافاصله از آن‌جا راهی فرودگاه می‌شدند تا ساعت ده‌ و نیم شب به پرواز برسند. خیلی دوست داشتم یک جلد از «بی‌چشمداشت» را به ایشان تقدیم کنم. خودم کتاب را نداشتم و می‌دانستم چند نسخه از آن در مدرسه هست.

    حدود هشت‌ و نیم شب بود که استاد همراه با چند نفر دیگر، آرام و سر‌به‌زیر و فروتن قدم در حیاط آموزشگاه گذاشتند. به همراه مدیر به استقبالشان رفتم. همان شخصیت ساده و صمیمی و قله متواضع همیشگی بودند.

    «بی‌چشمداشت» را تقدیمشان کردم. چه خوب یادشان بود که چهار سال قبل در منزل پسر برادرشان برایشان شعر خوانده بودم. اولین نکته‌ای که توجه استاد را جلب کرد طرح جلد «بی‌چشمداشت» بود که استاد بسیار این طرح را ستودند و گفتند از «شهرستان ادب» کتاب‌های خوبی به دستم می‌رسد، ولی این طرح جلد بسیار جالب است و از طرح جلدهای بسیار خوبیسات که از شهرستان ادب دیدم.

    در ادامه ایشان وقتی متوجه شدند پیش‌گفتار کتاب را استاد محمدکاظم کاظمی نوشتند بسیار شخصیت و شعر استاد کاظمی را ستودند و از من خواستند سلام گرم ایشان را به آقای کاظمی برسانم. در همان دقایق (شبیه رودکی) شعر اول کتاب را با عنایت از نظر گذراندند و این شعر را از سر لطف تمجید کردند.

    در پایان استاد یک جلد از «بی‌چشمداشت» را به خواست مدیر مدرسه برای ثبت در دفتر خاطرات آموزشگاه امید نابینایان امضا فرمودند.

    حیف که ثانیه‌ها به سرعت داشت سپری می‌شد.

    این لحظات طلایی با گرفتن چند عکس یادگاری در کنار استاد برایم ماندگار شد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=287044
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *