×
×

در بخش «نسل دیگر» جشنواره‌ی بیست‌وهشتم موسیقی فجر

  • کد نوشته: 28615
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • گروه «ماهریز» به‌سرپرستی هادی اینانلو و با خوانندگی استاد مظفر شفیعی در بخش «نسل دیگر» بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر برنامه اجرا می‌کند.

    در بخش «نسل دیگر» جشنواره‌ی بیست‌وهشتم موسیقی فجر
  • z posterrگروه «ماهریز» به‌سرپرستی هادی اینانلو و با خوانندگی استاد مظفر شفیعی در بخش «نسل دیگر» بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر برنامه اجرا می‌کند.

    به‌گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، کنسرت گروه ماهریز در دو بخش آواز ابوعطا و دستگاه همایون برگزار خواهد شد که شامل آواز بداهه و ساخته‌هایی از هادی اینانلو و حسین اینانلو و اشعاری از هوشنگ ابتهاج است.

    به گفته‌ی هادی اینانلو سرپرست گروه «ماهریز» بخش نخست این کنسرت که در آواز ابوعطا برگزار می‌شود، با آواز بداهه‌ در مایه‌ی ابوعطا آغاز می‌شود و با پیش‌درآمد و چهارمضرابی از حسین اینانلو ادامه می‌یابد. این بخش با اجرای تصنیف قدیمی «ای کبوتر» پایان می‌یابد. در بخش نخست سازهای سه‌تار، کمانچه و تنبک، آواز مظفر شفیعی را همراهی خواهند کرد.

    اما در بخش دوم که در دستگاه همایون است، چهارمضراب‌های «سایه و سرو» و «بیداد» اجرا می‌شود و در ادامه نیز علاقمندان شاهد اجرای سه تصنیف «تابِ دلِ سوخته» از هادی اینانلو، «کجایی؟» از حسین اینانلو و «دیرگاهی‌ست…» از هادی اینانلو خواهند بود.

    بر اساس این گزارش گروه ماهریز با سازهایی همچون سه‌تار، کمانچه، تنبک، سنتور، تار، رباب و دف در بخش «نسل دیگر» جشنواره‌ی بیست‌وهشتم موسیقی فجر حضور خواهد داشت. مظفر شفیعی نیز به‌عنوان یکی از استادان به‌نام آواز ایرانی گروه «ماهریز» را در جشنواره همراهی خواهد کرد.

    بخش «نسل دیگر» گروه‌هایی را معرفی می‌کند که آثاری نو در قالب موسیقی ردیف ایرانی ارائه می‌کنند. در این دوره از جشنواره هفت گروه در بخش «نسل دیگر» حضور خواهند داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=28615
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *