×
×

در قالب موسیقی چندصدایی در جشنواره‌ بیست‌وهشتم موسیقی فجر

  • کد نوشته: 28494
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • موسیقی ایرانیان: گروه جوان «مهر»  در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر قطعات چکاد و آسمان را به یاد استادان صبا و  پرویز مشکاتیان می‌نوازد. به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر امیر کزازی مجد سرپرست گروه «مهر» با اعلام حضور در بخش رقابتی  شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: گروه مهر متشکل از ۱۱ […]

    در قالب موسیقی چندصدایی در جشنواره‌ بیست‌وهشتم موسیقی فجر
  • موسیقی ایرانیان: گروه جوان «مهر»  در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر قطعات چکاد و آسمان را به یاد استادان صبا و  پرویز مشکاتیان می‌نوازد.

    به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر امیر کزازی مجد سرپرست گروه «مهر» با اعلام حضور در بخش رقابتی  شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: گروه مهر متشکل از ۱۱ نفر نوازنده‌ی جوان است که قطعات و تصنیف‌هایی را در دستگاه چهارگاه اجرا خواهد کرد.

    او افزود: در این اجرا قطعه چکاد از ساخته‌های استاد پرویز مشکاتیان و تصنیف آسمان  اثر استاد صبا را اجرا می‌کنیم. همچنین سه قطعه‌ی بی‌کلام ساخته‌ی گروه «مهر» نیز ارائه می‌شود.

    کزاری مجد ادامه داد: گروه مهر سعی کرده اشعاری همه‌فهم را انتخاب کند ولی به گونه‌ای ارائه دهد که مخاطبان خاص  و عام هر دو از آن لذت ببرند. به‌علاوه تلاش کردیم با اجرای موسیقی چند صدایی، یکنواختیِ موسیقی سنتی را جبران کنیم.

    به‌گفته‌ی سرپرست گروه مهر این گروه از تک‌نوازی پرهیز داشته و در اجراهای خود بر همدلی و همکاری اعضای گروه تاکید دارد.

    او درباره‌ی حضور گروه مهر از استان مرکزی در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت: پیش از این به‌دلیل مشکلات گروه‌های جوان در شهرستان‌ها این گروه نیز در یأس و ناامیدی به‌سر می‌برد اما پس از دعوت گروه برای حضور در جشنواره‌ی موسیقی فجر گروه جان تازه‌ای گرفت و با تلاش مستمر در شش ماه خود را برای حضور و ارائه‌ی کار به مخاطبان موسیقی آماده کرد.

    بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28494
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *