×
×

بهنام نجفی عنوان کرد

  • کد نوشته: 28492
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • موسیقی ایرانیان: سرپرست گروه کُر «ثمین» که در بخش رقابتی شاخه آواز جمعی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر حضور دارد، گفت: گروه آوازی «ثمین» برای اجرایش در جشنواره‌ی موسیقی فجر قطعاتی را که شنونده‌ی خاص دارد برای مخاطب عام ارائه خواهد داد.  بهنام نجفی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت:  گروه […]

    بهنام نجفی عنوان کرد
  • موسیقی ایرانیان: سرپرست گروه کُر «ثمین» که در بخش رقابتی شاخه آواز جمعی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر حضور دارد، گفت: گروه آوازی «ثمین» برای اجرایش در جشنواره‌ی موسیقی فجر قطعاتی را که شنونده‌ی خاص دارد برای مخاطب عام ارائه خواهد داد.

     بهنام نجفی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت:  گروه کُر «ثمین» در کنسرت پیش‌ رو قطعات فولکلور ایرانی را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد.

    او با بیان این که هفت قطعه‌ی موسیقی را برای اجرا در جشنواره انتخاب کرده‌، افزود:  برخی از قطعاتی که اجرا خواهیم کرد برای گوش ایرانی آشناست و برخی دیگر از قطعاتی است که از آهنگسازان ارمنی انتخاب کرده‌ایم که آنها را در فرم کلاسیک اما عامیانه اجرا می‌کنیم.

    نجفی یادآور شد: «آن نگاه مست تو»، «yesterday» و… از جمله قطعاتی هستند که در این کنسرت شنیده خواهند شد‌.

     او با بیان اینکه افراد متبحری در گروه کرال «ثمین» حضور دارند، افزود: رشید وطن‌دوست و محراب حسین‌زاده از سولیست‌های گروه هستند و روبن آرزومانیان در این کنسرت پیانو خواهد نواخت. همچنین، تیکران سوکیاسیان رهبری گروه را بر عهده دارد.

    سرپرست کر «ثمین» با بیان اینکه جشنواره‌ی موسیقی فجر باید بیش از این از جوانان دعوت کند، افزود: در حال حاضر مسائل بیشماری در موسیقی ایران وجود دارد. باید طوری عمل شود که رابطه‌ی موسیقی‌دانان با یکدیگر بهبود یابد و اختلاف‌ها کم شود.

    گروه کرال «ثمین»در سال ۱۳۸۴ تشکیل شد. این گروه تاکنون کنسرت‌هایی در زمینه موسیقی کلاسیک برگزار کرده است و هدف از این اجراها را معرفی قطعات کلاسیک و فولکلور به زبان‌‌های مختلف و آشنا با مخاطب عام موسیقی عنوان کرده است.

    بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28492
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *