×
×

در گفتگو با ایسنا مطرح شد

  • کد نوشته: 28346
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  آخرین اپرای نگاشته‌ شده‌ی لوریس چکناواریان در تالار وحدت اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اثر که فرازهایی از آن توسط ارکستر سمفونی با رهبری آرش امینی اجرا می‌شود، با همراهی گروه کر همسرایان به رهبری رازمیک اوهانیان همراه است. ارکستر سمفونی و گروه همسرایان برای اجرای فرازهایی از اپرای “دیدار شمس […]

  •  آخرین اپرای نگاشته‌ شده‌ی لوریس چکناواریان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اثر که فرازهایی از آن توسط ارکستر سمفونی با رهبری آرش امینی اجرا می‌شود، با همراهی گروه کر همسرایان به رهبری رازمیک اوهانیان همراه است.

    ارکستر سمفونی و گروه همسرایان برای اجرای فرازهایی از اپرای “دیدار شمس و مولانا”، پنجم بهمن‌ماه جاری از ساعت ۸ در تالار وحدت به صحنه می‌روند.

    لوریس چکناواریان ۲۵ آذرماه پارتیتور تمام شده‌ی اپرای شمس را با گشایش تالار شمس در موسسه فرهنگی اکو رونمایی کرد.

    او این روزها در تمرین‌های ارکستر، گروه را همراهی می‌کند.

    چکناواریان این اپرا را به سفارش موسسه فرهنگی اکو و بنیاد شمس تبریزی و مولانا نگاشته است؛ او می‌گوید، همه‌ی ما ایرانی‌ها با مولانا، فردوسی و شاعران پرآوازه‌ی کشورمان بزرگ می‌شویم؛ من هم از کودکی عاشق مولانا بوده و می‌خواستم اپرایی در این‌باره بنویسم.

    این رهبر ارکستر و آهنگساز شهیر ایرانی در جهان، اپرای پردیس و پریسا، اپرای رستم و سهراب، باله‌ی سیمرغ، توکاتا و فوگ برای ارکستر زهی، کنسرتو پیانو، سمفونی پرسپولیس و… را نوشته و علاقه ویژه‌ای به موسیقی ایرانی دارد.

    چکناوریان تاکنون رهبری ارکسترهای مطرح دنیا از جمله ارکسترسمفونیک لندن، ارکستر فلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک ارمنستان، مکزیک و… را برعهده داشته است. تدریس در هنرستان عالی موسیقی تهران، کالج کنکوردیا، دانشگاه مینه‌سوتا و چند دانشگاه دیگر از دیگر فعالیت‌های آموزشی و هنری اوست. آثاری همچون اپرای رستم و سهراب، لیلی و مجنون، سمفونی عشق و امید از دیگر کارهایش هستند.

    به گزارش ایسنا، به نقل از موسسه فرهنگی اکو، همزمان با این اجرای نمایشگاهی، از پوسترهایی با موضوع شمس تبریزی مولانا جلال‌الدین در تالار وحدت برپا خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=28346
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *