×
×

کتابی که باید در بیمارستان‌ها خوانده شود

  • کد نوشته: 281193
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۵ام تیر ۱۳۹۸
  • ۰
  • کتابی که باید در بیمارستان‌ها خوانده شود

  • به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آئین رونمایی از سه کتاب مهناز فتاحی (نویسنده رمان فرنگیس) عصر امروز ۲۵ تیر ماه در حوزه هنری با حضور نویسنده و برخی چهره‌ها از جمله فاضل نظری (مدیرعامل کانون پرورش فکری، سیدصادق رضایی و عباس محمدی (مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری) برگزار شد.

    در این مراسم از کتاب‌های گمبی، من عروسک گلهانم و قلب کوچک سپهر رونمایی شد و همزمان نسخه الکترونیک این سه اثر از امروز در دسترس است.

    این گزارش اضافه می‌کند حجت‌الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان طی سخنانی اظهار داشت:‌ امروز شاهد رونمایی از سه کتابی هستیم که با بیان گویا و روان و قلم بانوی هنرمند کرد نوشته شده‌اند. خانم فتاحی از دریچه نگاه کودک و نوجوان و با احساسات لطیف حوادث مهم دفاع مقدس را برای تمدن آینده جمهوری اسلامی ایران ثبت کرده است.

    وی افزود: این هنر کار بزرگی است که نه می‌توان خرید و نه می‌توان فروخت. فقط عاشق بودن به کودکان این مرز و بوم است که می‌تواند هنرمند را وادار به ثبت وقایع دفاع مقدس کند.

    در ادامه وحید خسروی به اجرای بخش‌هایی از کتاب قلب کوچک سپهر پرداخت.

    مهناز فتاحی نویسنده این سه کتاب ابراز داشت: اگر امروز از رنج مادری برای کودکش می‌نویسم متوجه می‌شوم که تازه مادرم را درک می‌کنم.

    وی به سه کتاب و معرفی آن پرداخت و گفت: برخی از ماجراهای دفاع مقدس فقط می‌توانند به شکل داستانی عرضه شوند. هر سه این کتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس عرضه شده‌اند. آثاری برای کودکان و نوجوانان هستند که امروز جشن انتشار آنها را با هم جشن می‌گیریم.

    وی افزود:‌گاهی به زندگی و گذشته‌ام فکر می‌کنم. اینکه خداوند تقدیر مرا به نحوی قرار داد که به نوشتن و قلم دوست باشم، برای همین است که از کودکی به شکل تجربی با نوشتن آشنا شدم و امروز عاشقانه می‌نویسم.

    نویسنده رمان فرنگیس گفت:‌ امروز خدا را شاکرم که نوشتن همنشین من شده است. کتاب‌های زیادی نوشته‌ام اما تجربیات نشان می‌دهد بازگویی برخی موارد برای کودکان سخت است. از این رو باید موضوعاتی را به قالب داستانی برد و از آن طریق لطیف‌تر روایت کرد.

    وی خاطرنشان کرد:‌ هر سه کتاب که امروز رونمایی می‌شوند برگرفته از تجربیات زندگی‌ام بوده و ریشه در واقعیت دارد؛ زیرا هر زندگی می‌تواند یک داستان باشد.

    فتاحی با بیان اینکه قلب کوچک سپهر کتابی است که در واقعیت برایش اتفاق افتاده، تصریح کرد: بعضی ماجراها سخت‌تر از چیزی است که بتوان آن را بیان کرد. اگر می‌خواستم کل ماجرا را بنویسم بالغ بر ۳۰۰ صفحه می‌شد و من هیچ گاه نمی‌توانم این داستان را کامل بنویسم. کامل نوشتن کتاب سخت بود و ناچار شدم بخش‌هایی را حذف کنم. هر چند برخی می‌گویند پس از خواندن کتاب بسیار گریستیم، اما باید بگویم این کتاب‌ها مثل واکسن هستند و درد دارند. ما در اطراف خودمان کودکان بیمار و سرطانی می‌بینیم.

    وی گفت: ۵ سال درگیر بیماری پسرم سپهر بودم، اما بعد از آن مدت شرایطی پیش آمد و تلاش کردم و نوشتم. از برخی‌ صحنه‌ها که نوشتم بین واقعیت و فضای داستان رفت و برگشت می‌کردم. هنگام نوشتن رنج بسیار بردم. از لحظه‌ای که پزشکان ماسک اکسیژن می‌زدند تا دیگر لحظات… اما من باید می‌نوشتم. نوشتن سخت بود ولی شکر خدا به پایان رسید.

    وی در پایان تصریح کرد: هنوز هم وقتی کتاب را می‌خوانم سختی‌هایی برایم یادآور می‌شود، اما پایان کتاب همراه با امید و روشنایی است. امیدوارم کتاب قلب کوچک سپهر به بیمارستان‌ها راه یابد. این کتاب هم برای نوجوانان، هم پدران و مادران و هم کادر بیمارستان‌ها مناسب است.

    انتهای پیام/

    https://musiceiranian.ir/?p=281193
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *