×
×

جشنواره کهن آواهای تنبور برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 277171
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام تیر ۱۳۹۸
  • ۰
  • سومین جشنواره کُهن آواهای تنبور با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی و شناسایی استعدادهای جوان برگزار می‌شود.

    جشنواره کهن آواهای تنبور برگزار می‌شود
  • سومین جشنواره کُهن آواهای تنبور با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی و شناسایی استعدادهای جوان برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین در دو بخش گروه‌نوازی و تکنوازی با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی، شناسایی استعدادهای جوان و حمایت و قدرشناسی از تلاش‌های مؤثر هنرمندان برگزار می‌شود.

    مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ مرداد امسال است و نتایج آثار راه یافته به جشنواره تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد. زمان برگزاری جشنواره ۲۸ و ۲۹ مرداد خواهد بود.

    این جشنواره که به صورت رقابتی و در دو بخش تکنوازی و گروه نوازی برگزار می‌شود؛ شامل تکنوازی تنبور و مقام خوانی مقامات تنبور، سازهای کردی (شمشال؛ دوزله؛ نرمه نای؛ سورنا)، گروه نوازی تنبور و گروه نوازی کردی است.

    مقامات معرفی شده جهت آزمون در بخش تکنوازی تنبور و مقام خوانی شامل ۴ گروه سنی از جمله: «الف (خردسالان تا پایان ۱۰ سال) اجرای مقامات به صورت آزاد»، «گروه سنی ب (از ۱۰ سال تا پایان ۱۵ سال)»، «گروه سنی پ (از ۱۶ تا پایان ۲۱ سال)» و «گروه سنی ج (از ۲۲ تا پایان ٢۷ سال) که برای متقاضیان شرکت در بخش مقام خوانی رده سنی ج (از ۲۲ تا پایان ۳۰ سالگی) لحاظ می‌شود» است.

    متقاضیان شرکت در جشنواره نمونه‌ی اجرای خود را به صورت تصویری با کیفیت صوتی مناسب در فرمت‌های رایج بر روی لوح فشرده(CD/DVD) به همراه یک برگ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، فرم تکمیل شده‌ی درخواست شرکت در جشنواره، به نشانی؛ استان کرمانشاه، شهرستان دالاهو، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتمع فرهنگی هنری حضرت امام خمینی (ره)، دبیر خانه جشنواره موسیقی کردی (تلفن ۴۳۷۲۳۵۵۸-۰۸۳) ارسال کنند.

    هنرمندان توجه کنند که آثار ارسالی قبل از برگزاری جشنواره توسط هیئت انتخاب، ارزیابی و منتخبین به جشنواره راه خواهند یافت بنابراین ارسال اثر و فرم‌های درخواست به دبیرخانه، به منزله راهیابی به جشنواره نیست. هزینه‌ی اسکان و پذیرایی در زمان برگزاری جشنواره به عهده‌ی دبیرخانه می‌باشد و امکان پذیرفتن همراه وجود ندارد. همچنین امکان اسکان برای هنرمندان استان کرمانشاه مقدور نیست.

    https://musiceiranian.ir/?p=277171
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *