×
×

محمدحسین تفرشی

  • کد نوشته: 27413
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  •  مدیر اجرایی ارکستر «مهرنوازان» گفت: برای اجرای مجدد، رضایت و آمادگی استاد فرهاد فخرالدینی اولین لازمه است که با توجه به مشغله‌های ایشان پیرامون انتشار آثار مکتوبشان فعلاً میسر نیست. محمدحسین تفرشی درباره وضعیت فعلی ارکستر«مهرنوازان» به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: علاوه بر رهبر ارکستر، نوازندگان نیز برای اجرا در گروه‌های […]

  •  مدیر اجرایی ارکستر «مهرنوازان» گفت: برای اجرای مجدد، رضایت و آمادگی استاد فرهاد فخرالدینی اولین لازمه است که با توجه به مشغله‌های ایشان پیرامون انتشار آثار مکتوبشان فعلاً میسر نیست.

    محمدحسین تفرشی درباره وضعیت فعلی ارکستر«مهرنوازان» به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: علاوه بر رهبر ارکستر، نوازندگان نیز برای اجرا در گروه‌های دیگر متعهدند و برای برگزاری کنسرت باید جوانب متعددی در نظر گرفته شود. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که «مهرنوازان» ارکستری است که به صورت پروژه‌ای کار می‌کند.

    او در عین حال از انتشار فیلم کنسرت سال گذشته ارکستر «مهرنوازان» خبر داد و افزود: فیلم این کنسرت با یک سهام‌بندی برای تمام اعضای ارکستر از نوازنده و آهنگساز تا رهبر ارکستر و مدیراجرایی منتشر خواهد شد.

    تفرشی در همین‌باره گفت: در اجرای کنسرت «مهرنوازان» همه دست اندرکاران سهیم بودند و بنابراین ارزش‌های مادی و معنوی فیلم کنسرت نیز عاید همه آن‌ها می‌شود.نمی‌خواهم بگویم قانون کپی رایت را مانند کشورهای اروپایی رعایت می‌کنیم اما این حداقل کاری است که از دستمان بر می‌آید و به نوبه خود کار بدیعی است. در واقع تمام اعضا از عواید مادی ذی نفع هستند.

    وی با بیان اینکه تلاش کرده است تا فیلم کنسرت را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه کند، اظهار کرد: دلم می‌خواهد اگر به هر دلیلی ارکستر «مهرنوازان» دیگر به صحنه نرفت، حداقل یک مجموعه تصویری با کیفیت از آن داشته باشیم چرا که فخرالدینی سال‌ها ارکسترملی را رهبری کرد اما حتی یک سی دی تصویری از این اجراها عرضه نشد، مجموعه تصویری کنسرت مهرنوازان تا پایان سال جاری توسط شرکت «آوای باربد» تولید و به بازار ارایه می‌شود .

    تفرشی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه همزمان شدن کنسرت سال گذشته «مهرنوازان» و ارکستر ملی شایعات زیادی را به وجود آورد، تصریح کرد: سال گذشته شایعاتی به وجود آمد که صحت نداشت. هم اکنون نیز بنده به شدت بابت وضعیت ارکستر ملی ایران متاسفم چرا که این ارکستر اعتبار موسیقی ایران است.

    اگرچه «مهرنوازان» و کنسرتش از نظر بنده وبسیاری از صاحب‌نظران موسیقی وجاهت بیشتر و بهتری را نسبت به ارکستر ملی منحل شده دارد اما کمرنگ شدن و پاک شدن نام ارکستر ملی برای دومین بار در چند سال اخیر لطمه‌هایی را به موسیقی کشور وارد می‌کند که «مهرنوازان»ها نیز قادر به جبران آن نخواهند بود .

    او یادآور شد: درباره اجرای سال گذشته هم باید بگویم که اگر می‌دانستم کنسرت ما با اجرای ارکستر ملی هم زمان است، تاریخ اجرا را عوض می‌کردم.

    مدیر اجرایی ارکستر «مهرنوازان» در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: مدیریت ارکسترهای خصوصی کاربسیار مشکلی است و وضعیت اداره و اجرایش با ارکسترملی یا سمفونیک که به نوعی تحت حمایت دفتر و انجمن موسیقی و دولت است تفاوت زیادی دارد. همچنین در شرایطی که در قبال کار حرفه‌ای‌، عکس‌العمل‌های غیر حرفه‌ای دیده می‌شود، چاره‌ای جز محدود کردن فعالیت‌های این چنینی نیست.

    تفرشی که به تازگی کنسرت «وداع» را به خوانندگی حسام الدین سراج به عنوان پیشکشی به سیدالشهدا برگزار کرده بود، توضیح داد: برای این کار هیچ اسپانسری نداشتیم چرا که اولا نمی خواستیم نام امام حسین(ع) و اهمیت این رویداد فرهنگی هنری و همچنین هنرمندان و نوازندگان حاضر در آن مانند بعضی از اجراها و کنسرت‌ها در کنار نام یک شرکت تجاری که با بنرهای بسیار بزرگ روی صحنه نصب می‌شوند، قرار گیرد.

    دوم اینکه این روزها سوء‌استفاده‌های زیادی از نام دین و ائمه اطهار می‌شود اما تمام کسانی که در کنسرت «وداع» حضور داشتند، بنا بر یک انگیزه شخصی اعم از مادی و معنوی اما با محوریتی مشترک با این برنامه همکاری کردند. البته جا دارد اشاره‌ای به حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت و پرسنل شرکت برج میلاد تهران داشته باشم که به واقع مامنی برای فعالیت‌های هنری و اجراهای فاخر را فراهم کرده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=27413
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *