×
×

در سوئیس

  • کد نوشته: 26736
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳۰ام آذر ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • آزیتا حمیدی، هارپ نواز مشهور ایرانی- سوئیسی پس از یک دوره بیماری در سن ۵۱ سالگی درگذشت. به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، آزیتا حمیدی هارپ نواز مشهور ایرانی- سوئیسی که سال گذشته در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، پس از یک دوره بیماری در سن ۵۱ سالگی درگذشت. بخشی از گفتگوی آزیتا حمیدی در […]

  • آزیتا حمیدی، هارپ نواز مشهور ایرانی- سوئیسی پس از یک دوره بیماری در سن ۵۱ سالگی درگذشت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، آزیتا حمیدی هارپ نواز مشهور ایرانی- سوئیسی که سال گذشته در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، پس از یک دوره بیماری در سن ۵۱ سالگی درگذشت.
    بخشی از گفتگوی آزیتا حمیدی در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی  فجر؛
    آزیتا حمیدی هارپ‌نواز ایرانی‌الاصل اتریشی گفت‌: هر چند در کشورهای سوئیس و اتریش بزرگ شده‌ام اما موسیقی ایران بخشی از زندگی من است و اهمیت زیادی برای آن قائل هستم.

    آزیتا حمیدی که به سختی می‌توانست فارسی صحبت کند،گفت: از اینکه فارسی بلد نیستم شرمنده‌ام اما امیدوارم به زبان موسیقی توانسته باشم با شما ارتباط برقرار کنم.

    وی با اشاره به اینکه موسیقی باعث نزدیک شدن فرهنگ‌هاست، افزود: موسیقی ما در تلاش است تا مشترکات بزرگ فرهنگ‌های گوناگون و دور از هم را با خلاقیت، احترام و کمی بازیگوشی به یکدیگر نزدیک کند و این اتفاق تنها از طریق زبان مشترک موسیقی که هدیه آفریدگار است، میسر می‌شود.

    این هارپ‌نواز، گفت: از این‌که ایرانیان با قلب گرم و حرارت زیادی از جشنواره موسیقی استقبال کردند، خوشحالم چرا که احساس کردم هر آنچه را که روی صحنه اجرا کردم دریافت کردم.

    وی با ابراز تشکر از مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره یاد‌آور شد: حضور من در این جشنواره باعث شد تا نیمه گم شد‌ه‌ام را پیدا کنم و آرزویی بود که با اجرای برنامه در ایران محقق شد.

    حمیدی با اشاره به‌ آشنایی‌اش با موسیقی ایران، تصریح کرد: هر چند در کشورهای سوئیس و اتریش بزرگ شده‌ام اما موسیقی ایران بخشی از زندگی من است و اهمیت زیادی برای آن قائل هستم.

    آزیتا حمیدی بعد از گذراندن ۵ سال بیماری سرطان ظهر دیروز در شهر برن سویس دارفانی را وداع گفت. او یکی از اعضای گروه “بازار” بود که سال گذشته با حضور درجشنواره موسیقی فجر توانست موسیقی شرق و غرب را درهم آمیزد. این نوازنده هارپ برداشت ملودیک خود از موسیقی شرقی را با تکنیک نوازندگی غربی درهم می‌آمیخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=26736
       
    برچسب ها آزيتا حميدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *