×
×

در گفتگو با ایسنا عنوان شد

  • کد نوشته: 26583
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  •  معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فراهم آمدن مقدمات برای برگزاری آزمون جذب نوازنده برای موسسه ارکسترهای ایرانی خبر داد. حمید شاه آبادی با اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: پس از انتشار فراخوان، اقدام دوم ما ایجاد شرایط برای جذب هنرجو به موسسه ارکسترهای ایرانی بود […]

  •  معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فراهم آمدن مقدمات برای برگزاری آزمون جذب نوازنده برای موسسه ارکسترهای ایرانی خبر داد.

    حمید شاه آبادی با اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: پس از انتشار فراخوان، اقدام دوم ما ایجاد شرایط برای جذب هنرجو به موسسه ارکسترهای ایرانی بود که به این منظور جلسات متعددی انجام دادیم.

    او اضافه کرد: حاصل این جلسات، فراهم آمدن دفترچه‌ای به نام پذیرش نوازنده بوده که اکنون زیر چاپ است و به زودی توزیع خواهد شد.

    معاون امور هنری همچنین گفت: باید چنین آزمونی برگزار شود تا برترین‌های نوازندگی هر سال انتخاب شده و به ارکسترهای ایران بپیوندند. اگر نوازنده‌ای روزی دارای مهارت‌های بسیار بوده است، قرار نیست که امروز نوازنده قوی‌تر از آن وجود نداشته باشد.

    شاه آبادی اظهار کرد: در سیستم قبلی ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران نوازنده‌ای سال‌ها در ارکستر فعالیت می‌کرد و فکر می‌کرد باید برای همیشه این جایگاه را داشته باشد اما باید بگویم که ما چنین روندی را قبول نداریم.

    او گفت: در دفترچه‌ای که فراهم آمده است، سعی کردیم تمام مهارت‌ها و دانش‌های افراد را بررسی کنیم و بدانیم که آنها چه توانایی‌هایی دارند و در آزمون عملی نوازندگی نیز این توانایی‌ها بررسی می‌شود.

    معاون امور هنری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا با وجود تاسیس موسسه ارکسترهای ایرانی باز هم خبری از دو ارکستر مهم کشور نیست، گفت: ارکستر‌ها در حال حاضر مشغول بازسازی هستند و قرار نیست در چنین وضعیتی اجرا داشته باشیم؛ چرا که مثل این می‌ماند کسی در خانه‌ای سکونت داشته باشد و همزمان کارگران در آنجا مشغول کار ترمیم باشند.

    شاه آبادی همچنین تاکید کرد که قطعا ارکستر‌ها در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهند داشت و نتایج این فعالیت‌ها دیده خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=26583
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *