×
×

در گفتگو با هنرآنلاین مطرح کرد

  • کد نوشته: 26315
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  •  اسفندیار قره‌باغی گفت: موسیقی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و این برای اهل موسیقی، بسیار سخت و ناگوار است؛ نه اثر فاخری منتشر می‌شود و نه آلبوم خوبی؛ وضع آموزش هم خوشایند نیست. اسفندیار قره باغی، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره وضعیت موسیقی گفت: متاسفانه هر روز شاهد […]

  •  اسفندیار قره‌باغی گفت: موسیقی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و این برای اهل موسیقی، بسیار سخت و ناگوار است؛ نه اثر فاخری منتشر می‌شود و نه آلبوم خوبی؛ وضع آموزش هم خوشایند نیست.

    اسفندیار قره باغی، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره وضعیت موسیقی گفت: متاسفانه هر روز شاهد این هستیم که تابوت موسیقی را می برند تا دفن کنند زیرا موسیقی روز به روز با مرگ و سقوط دست و پنجه نرم می کند و این برای کسانی که سال‌ها زندگی خود را صرف این هنر کرده اند بسیار سخت و ناگوار است.

    این خواننده در ادامه افزود: متاسفانه امروز با رکود برگزاری کنسرت و انتشار آثار موسیقایی مواجه هستیم و اگر بیشتر دقت کنیم متوجه می شویم که دیگر نمی توان به موسیقی کمک کرد زیرا زمانی  پیشکسوتان این حوزه تمام زندگی خود را برای پیشرفت موسیقی صرف کردند اما حالا  هنرمندان جوان سعی دارند تا شیوه ای نادرست را رواج دهند ، البته ارائه آثار متفاوت و جدید اشتباه نیست بلکه آثار باید با شیوه و راه و روش مناسب ارائه شود.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: من از همه پیشکسوتان موسیقی گله مند هستند زیرا آنها به هنرجویان خود اعتماد کردند و عرصه موسیقی را به آنها واگذار کردند در صورتی که این هنرجویان باید سالیان سال آموزش ببینند و صلاحیت در دست گرفتن عرصه موسیقی را ندارند. همچنین پیشکسوتان و هنرمندان محبوب به موسیقی ظلم کردند زیرا اگر برایشان مهم بود تا آخرین لحظه برای پیشرفت این هنر می جنگیدند و بهتر است بگوییم که هنرمندان مسئول سقوط موسیقی هستند.

    اسفندیار قره باغی در ادامه تاکید کرد: البته خود من هم از عرصه موسیقی دور شدم زیرا دیگر شاهد ارائه آثار فاخر نیستیم و وضعیت آموزش نیز فاجعه است چون هنرستان های موسیقی که مهد تفکر و آموزش است یک استاد و یک نوازنده پیشکسوت که مدرک موسیقی داشته باشد نمی بینیم و این نشان دهنده این است که چقدر از اصل موضوع عقب افتاده ایم.

    این خواننده از وضعیت موسیقی شکایت کرد و گفت: متاسفانه جوان تر ها جایگزین افراد با مهارت شدند و این به معنای دفن شدن هنر هنرمندان با آنها است، همچنین ما بعد از سالها سکوت کردیم و می خواهیم ببینیم آیا سکوت ما نتیجه بخش خواهد بود؟

    https://musiceiranian.ir/?p=26315
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *