×
×

در گفتگو با مهر مطرح شد

  • کد نوشته: 26219
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  • بنیامین بهادری با بیان اینکه او تعدادی از همکارانش دوست داشتند کاری درباره محرم انجام دهند، از برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی با اعلام فراخوان برای دریافت عکس‌های مردم خبر داد. بنیامین بهادری، خواننده پاپ درباره برگزاری مسابقه “محرم را از چه نگاهی تماشا می‌کنید؟” به خبرنگار مهر گفت: سایت “موج محرم” با معرفی دو قطعه با […]

  • بنیامین بهادری با بیان اینکه او تعدادی از همکارانش دوست داشتند کاری درباره محرم انجام دهند، از برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی با اعلام فراخوان برای دریافت عکس‌های مردم خبر داد.

    بنیامین بهادری، خواننده پاپ درباره برگزاری مسابقه “محرم را از چه نگاهی تماشا می‌کنید؟” به خبرنگار مهر گفت: سایت “موج محرم” با معرفی دو قطعه با نام‌های “موج محرم” و “قلب محرم” راه‌اندازی شد که من و سهراب پاکزاد خواننده و آهنگساز این دو قطعه هستیم. شعر این قطعه را فرید احمدی سروده و علی پاکدامن آن را تنظیم کرده است. همچنین از این دو قطعه، دو کلیپ نیز تهیه شد که در همان روزهای اول راه اندازی سایت موج محرم دات کام ( mojemoharam.com ) برای دانلود روی سایت گذاشته شد.

    وی افزود: بعد از راه‌اندازی سایت تصمیم گرفتیم که مخاطبان را هم به نوعی در کارمان سهیم کنیم و بدین منظور بخشی در سایت با این سئوال که “محرم را از چه قابی تماشا می‌کنید؟” قرار داده شد و از مخاطبان درخواست کردیم که اگر عکسی از روزهای عزاداری ماه محرم گرفته‌اند، با هر وسیله‌ای که در دسترس داشته‌اند، فرقی نمی‌کند از دوربین موبایل گرفته تا دوربین‌های حرفه‌ای، آثار خود را برای ما ارسال کنند.

    مسابقه عکس “محرم را از چه قابی تماشا می‌کنید؟” چگونه شکل گرفت؟

    بهادری با بیان اینکه قصد داریم نمایشگاه عکسی از عکس‌های ارسالی برگزار کنیم، بیان کرد: البته در ابتدا قصد برگزاری مسابقه نداشتیم وعلاقه‌مند بودیم که نمایشگاه عکسی با همین مضمون با استفاده از عکس‌های ارسالی مردم و با سلیقه‌های گوناگون برگزاری کنیم اما این مساله خود به خود شکل مسابقه به خود گرفت؛ وگرنه موضوع محرم مسابقه‌پذیر نیست و ما هم در ابتدا درصدد برگزاری مسابقه نبودیم و بیشتر حس عمیق  و انرژی‌ای که این مساله دارد، برای من و دوستانم مهم است.

    این خواننده پاپ با اشاره به این مطلب که کلیپ‌هایی که در سایت موج محرم برای دانلود قرار داده شده است، اولین کلیپ تصویری وی است، بیان کرد: بعد از تهیه اولین کلیپ تصمیم گرفتیم که مردم هم در این زمینه ما را همراهی کنند و دوست داشتیم ببینیم که مردم ایران چطور محرم را می‌بینند. این شد که با همین عنوان صفحه‌ای در سایت موج محرم قرار دادیم.

    وی با معرفی عوامل ساخت کلیپ‌های “موج محرم” و “قلب محرم” گفت: کارگردانی این دو کلیپ را مستانه مهاجر و فیلمبرداری آن را روزبه رایگا برعهده داشته‌اند. پانته‌آ پناهی‌ها هم به عنوان دستیارکارگردان و طهورا ابوالقاسمی هم مدیرتولید این کلیپ‌ها هستند و رامین ولایتی نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت و ممکن است که پشت صحنه این کلیپ را هم بعدها روی سایت قرار دهیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا به عکاسی علاقه‌مند هستید؟ توضیح داد: خیلی ساده عکاسی می‌کنم و بیشتر با دوربین تلفن همراهم عکس‌های حسی می گیرم.

    عشق به محرم در خون من است

    بهادری که پیش از این قطعاتی نیز در زمینه ماه محرم اجرا کرده است، درباره علاقه‌اش به موسیقی آیینی گفت: احساسی که در خصوص واقعه عاشور است، در خون و فطرت ماست. مادر من هم اعتقاد عمیقی به عاشورا و محرم دارد و من هم از همان دوران کودکی با حس و حال این ماه مانوس شدم. این عشق و علاقه موضوعی است که شما در همه جای ایران شاهد آن هستید و اگر در روز نهم و دهم محرم به خیابان‌ها بیاییم آن شور و حالی که مردم دارند را می‌بینیم و علاقه و حس مردم را به این مطلب مشاهده می‌کنیم و ما هم جدا از این آدم‌ها نیستیم.

    وی در همین زمینه افزود: یک وقتی آدم دلش می‌گیرد و می‌خواهد کاری انجام بدهد. مثل زمانی که کسی می‌خواهد نذری بدهد. این کار هم که انجام شد، تقریبا همه عوامل هیچ دست مزدی نگرفتند و هیچ بهره مالی هم برای هیچ کسی نداشت و همه کسانی که در این زمینه با ما همکاری کردند، دلشان می خواست که به یک نحوی در این کار سهیم شوند.

    تکیه مجازی راه انداخته‌ایم

    این خواننده موسیقی ادامه داد: سایتی هم که طراحی کردیم با عشق و علاقه بوده است و به مانند یک تکیه مجازی خواستیم که شکل بگیرد. در راه اندازی این سایت هم دوستانی با عشق و علاقه ما را همراهی کردند. طراحی سایت مجید روغنی، سالار پیزرى عکاس و اصلان صفایی هم به عنوان مدیر سایت در این زمینه ما را یاری دادند.

    وی در مورد استقبال مخاطبان از موسیقی‌های آیینی گفت: در مناسبت‌هاى مشترک و بزرگ به خصوص مناسبات آسمانى و آیینى، سلیقه‌هاى همه مردم بیشتر از همیشه به هم نزدیک می شود و در نتیجه استقبال از کارهایى از این دست، معمولاً خیلى خوب است و به قول کسى که مى گفت، مردم خودشان کارهاى خوب رو بغل مى کنند، مردم به استقبال این نوع کارها می روند.

    بهادری با بیان اینکه در ساخت قطعات محرم از نوای نوحه‌های قدیمی الهام می‌گیرد، گفت: در زمینه موسیقی آیینی بیشتر از ملودی‌هایی که در نوحه‌خوانی طنین‌انداز است، استفاده می کنم و در دوران نوجوانی هم تحت تاثیر همین نواهای آیینی، ملودی‌هایی را ساخته و روی آن ملودی‌ها شعر نوشتم و امروز هم از تم و ملودی‌هایی نوحه‌های برجسته ای که وجود دارد، برای آهنگسازی در این زمینه استفاده می کنم.

    بیامین بهادری در پایان از برگزاری تور کنسرت ایران خبر داد و گفت: درصدد برگزاری تور کنسرت در شهرهای مختلف ایران هستیم، البته در این زمینه هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که به چه شهری سفر کنیم و این موضوع بستگی به نظر مسئولان شهرهای مختلف دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=26219
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *