×
×

مدیر موسسه فرهنگی و هنری ققنوس:

  • کد نوشته: 26077
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  • مدیر موسسه فرهنگی و هنری ققنوس گفت: اعمال سلیقه های غیرکارشناسانه در برگزاری کنسرت ها در شهرستان ها، از کیفیت چنین برنامه هایی می کاهد و در نتیجه به ذات موسیقی لطمه می زند. ˈمحمدحسین توتونچیانˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: برای برپایی کنسرت ها در حد استاندارد و مطلوب، […]

  • مدیر موسسه فرهنگی و هنری ققنوس گفت: اعمال سلیقه های غیرکارشناسانه در برگزاری کنسرت ها در شهرستان ها، از کیفیت چنین برنامه هایی می کاهد و در نتیجه به ذات موسیقی لطمه می زند.

    ˈمحمدحسین توتونچیانˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: برای برپایی کنسرت ها در حد استاندارد و مطلوب، باید امکانات و شرایط مناسبی فراهم شود که این وظیفه مهم را برگزار کنندگان کنسرت ها برعهده دارند.

    وی ادامه داد: یکی از دغدغه های برگزار کنندگان کنسرت های بزرگ در شهرستان ها، نبود سالن با ظرفیت بالا است که بتواند حجم قابل توجهی از علاقه مندان را که برای حضور در اجرای هنرمندان مورد نظرشان به سالن کنسرت می آیند را در خود جای دهد.

    توتونچیان یادآور شد: مجوز اجرای موسیقی در شهرستان های مختلف با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی با رویکردهای مختلف صادر می شود که البته این مهم مشکلی را در روند اجرایی برنامه ها ایجاد نمی کند و در بیشتر موارد نیز موثر و کارآمد واقع می شود.

    وی ادامه داد: مهمترین موضوع، اعمال سلیقه های غیر کارشناسانه در روند اجرایی برگزاری کنسرت ها است که بیشترین آسیب را به این حوزه وارد می سازد؛ برای نمونه تعیین قیمت بلیت کنسرت ها از سوی نهادهایی اعمال می شود که در برپایی چنین برنامه هایی به هیچوجه نقش موثری ندارند.

    این برگزارکننده کنسرت های موسیقی گفت: در آخرین برنامه اجرایی موسسه ققنوس که در یکی از شهرستان های کشور برگزار شد، قیمت بلیت ها از سوی نهادهایی که وظیفه آنها فقط صدور مجوز است، تعیین شد که این نگاه مغایر با قوانین بازار رقابتی است.

    مدیر موسسه فرهنگی و هنری ققنوس افزود: در یکی از کنسرت های برگزار شده در شهرستان با حضور قابل توجه علاقه مندان در سالن مواجه بودیم، بطوریکه مخاطبان ایستاده کنسرت را تماشا می کردند که این مهم استقبال مردم هنردوست در شهرستان های کشور از موسیقی فاخر را بیان می کند و ما را برآن می دارد که با وجود تمامی مشکلات، برنامه هایی از این دست را در دیگر شهرهای کشور برگزار کنیم.

    توتونچیان با بیان آنکه حضور علاقه مندان بیش از ظرفیت سالن می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای مخاطبان در پی داشته باشد، افزود: اگر یک اتفاق غیرمنظره همچون آتش سوزی و زلزله در سالن رخ دهد، عده قابل توجهی از حاضران، فرصت خروج از محل برگزاری را پیدا نمی کردند و در نهایت صدمات پیش بینی نشده ای برای آنها اتفاق می افتاد.

    وی ادامه داد: در همه جای دنیا، قیمت بلیت کنسرت ها با توجه به ظرفیت سالن و نوع موسقی اجرا شده، توسط برگزار کنندگان تعیین می شود زیرا این مهم شرایطی را فراهم می سازد که در کنار اجرای موسیقی سطح بالا، هزینه های مربوط نیز تامین شود.

    توتونچیان افزود: برای مثال گروهی که برای اجرای کنسرت به شهرستان می رود هزینه های دیگری همچون هواپیما، محل اقامت، صدابردای و ایاب و ذهاب را متحمل می شوند؛ اکنون هزینه بهره گیری از این امکانات بیشتر شده که به تبع باید بر روی قیمت بلیت ها نیز تاثیر بگذارد.

    وی افزود: اگر اعمال سلیقه ها در نوع قیمت گذاری بلیت ها به همین گونه ادامه یابد، هیچ موسسه ای با وجود شرایط های موجود رغبتی برای این امر از خود نشان نمی دهد که این اتفاق کمرنگ تر شدن موسیقی در میان اقشار جامعه و در نهایت نابودی این هنر را در پی خواهد داشت.

    توتونچیان گفت: امیدوارم تعیین قیمت بلیت کنسرت ها به برگزار کنندگان سپرده شود تا آنها نیز انگیزه ای برای برپایی برنامه های مطلوب که به اعتلای هنر کشور کمک می کند، داشته باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=26077
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *