×
×

رونمایی از پوستر جشن خانه تئاتر/الهام از ماسک ۳ هزارساله ایرانی

  • کد نوشته: 251080
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • رونمایی از پوستر جشن خانه تئاتر/الهام از ماسک ۳ هزارساله ایرانی

  • به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر دقایقی پیش، چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۸ در سالن شاهین سرکیسیان خانه تئاتر آغاز شد.

    در این مراسم شهرام گیل آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر، محمودرضا رحیمی، دبیر جشنواره ، بهزاد فراهانی، ابراهیم حقیقی رییس هیأت مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر و طراح پوستر شانزدهمین دوره هفته بزرگداشت تئاتر ، احسان حاجیان ، معاون اجرایی و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه حضور دارند.

    بهزاد فراهانی در این مراسم گفت: هفده دوره است این هفته برگزار و مطمئنیم امسال بهتر از همیشه خواهد شد. نسل جوان امروز ذهن خلاق دارند ما همه منتظریم نتیجه دسترنج خوب آقای حقیقی را ببینیم. امیدوارم روزی برسد که مسئولان هنری به این درک برسند که در چه کشور و برای چه مردمی کار میکنند.

    شهرام گیل آبادی هم در صحبت‌هایی گفت: امروز چهارم، اردیبهشت روز رادیو هست و من به استاد بهزاد فراهانی هم این روز را تبریک می‌گویم . واقعیت تئاتر دل ما و رادیو خانه پدری ماست و هیچکس نمی‌تواند خانه پدری را از کسی بگیرد، امیدوارم نمایش‌های فاخر اندیشه محور روز به روز بیشتر شود.

    وی در ادامه افزود: تئاتر شرافتش به اندیشه و عالی‌ترین سطح گفت و گوی فکری انسان است و ما حق نداریم در کنار مردم نباشیم ما تا جایی پیش می‌رویم که مردم کنار ما باشند. بدون شک نقد را اگر از تئاتر بگیریم چیزی از آن نمی‌ماند زندگی تئاتر سال‌هاست به اندازه عمر بشر بوده و همینطور ادامه خواهد داشت.

    گیل آبادی با تاکید بر هنر عمیق نیاکانمان سه هزار سال قبل در عرصه نمایش ،گفت: این هنر هنوز حلاوت دارد چرا که اندیشه پشتش است. انشالا شاهد هفته‌ای خواهیم بود که مردم و اهالی خانواده تئاتر با هم حضور داشته باشند. خانواده تئاتر زندگی خود را مدیون تماشاگری است که شاید در سختی‌های سیل این روزها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

    در ادامه محمودرضا رحیمی نیز طی سخنانی اظهار داشت: هر چقدر تئاتر بیشتر مورد حمله قرار بگیرد بیشتر ارزش دارد. اجازه ندهیم بیشتر صدمه ببینیم، با این فلاکت اقتصادی چند نقطه مانا و ارزشمند الان داریم که ما را امیدوار میکند، آینده این ملک دست فرهنگ و هنر است.

    وی همچنین توضیح داد: یکی از این نقاط روشن حضور کسی است که بیست و سه سال پیش ریسه‌های سینما را نمایان کرد و در سالن‌ها عکاسی و طراحی میکرد . من با افتخار می‌گویم استاد حقیقی و از او پیمودن یاد گرفتم.

    ابراهیم حقیقی، رییس هیئت مدیره انجمن خانه تئاتر و طراح پوستر گفت: تئاتر در این ملک همیشه مظلوم بوده و با نداری ساخته است. حدود هشتاد پوستر طراحی کردم و همیشه شاهد تنگناهای مالی بودیم برخلاف سینما که بریز و بپاش دارد ما هر شب در تئاتر شاهد زنده شدن‌ها روی صحنه هستیم و این بخاطر فداکاری هنرمندان است.

    وی اظهار داشت: برخلاف سینما نفس‌های هنرمندان تئاتر هر شب روی صحنه زنده می‌شود و تاثیرش زایش فرهنگ است. ماسک نشان بازی و نمایش است، ماسکی که سه هزار سال قبل هنرمندی ایرانی آن را ساخته و در غار کرماکره لرستان پنهان شده و الان در قلعه فلک الافلاک نگه داری می‌شود، ولی این ماسک مهجور مانده بود به همین دلیل خواستیم از یک ماسک در طراحی پوستر استفاده کنیم.

    حقیقی اظهار داشت: میدوارم از امسال این رسم جا بیافتد و تندیس خانه تئاتر و نمادی برای هدیه دادن به بزرگان تئاتر شود و خانه تئاتر این هنر جاودانه را زنده نگه دارد . من خود را یک تئاتری می‌دانم چرا که در کنار کسانی بودم که ماه‌ها تلاش کردند و نتیجه‌اش را در چند شب می‌بینند.

    در پایان با حضور هنرمندان از پوستر هفدهمین جشن خانه تئاتر رونمایی شد.

    شانزدهمین دوره هفته‌ بزرگداشت تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت برپا خواهد شد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=251080
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *