×
×

بایدبه زبان موسیقی اندیشید و ازدرک آن بهره جست

  • کد نوشته: 250144
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • بایدبه زبان موسیقی اندیشید و ازدرک آن بهره جست

  • «عباس جمال‌پور» دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت خود که در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد، با اشاره به حرکت موسیقی در جهان ،گفت: سرعت صوت، بسیار زیاد و این ریتم حرکت جهان است.

    وی افزود :موسیقی پیام‌های بسیاری دارد و هر کس نسبت به گذشته و تجربه خودش پیام آن را دریافت می کند. موسیقی صلح اجتماعی است. موسیقی زبان همدلی است و باید به این زبان اندیشید و از درک آن بهره جست. موسیقی تفاهم قلبی است وقتی گوش ها را به هم نزدیک کنیم، دل ها به هم نزدیک می شود.

    وی با قدردانی از حاضران و دوستانش هدف از برگزاری بزرگداشت ها را برقراری ارتباط میان اهالی فرهگ و هنر دانست و افزود: ما در هنر با این شلوغی ها که جهان را گرفته رو به رو می شویم، هر فرد به گونه ای در گوشه ای از جهان مشغول جنگ است، پس من امروز از صلح حرف می زنم.

    به گفته وی در فرهنگ لغت معنی صلح را آشتی و توافق نوشته اند اما فلاسفه نظر دیگری دارند و می گویند صلح در برابر جنگ نیست.

    جمال پور ادامه داد: ما چهار گونه خبر داریم، راست، دروغ، خام، پخته، من یک گونه خبری دیگری به آن اضافه می کنم، خبری که سایه است، جای پای شیر دلالت بر شیر دارد اما خود او نیست، خبر سایه هم حقیقت است و هم حقیقت نیست. این خبرها هستند که زندگی امروز ما را می سازند و ما را از صلح دور می کنند.

    وی افزود: برای ایجاد صلح باید چند پیش شرط رعایت شود، نخست آن که باید دروغ از بین برود، ما از ابتدا دشمن دروغ بوده‌ایم و این دروغ است که ریشه همه اندوه ماست. دوم آنکه باید اشتیاق و میل به صلح را زیاد کرد و سوم باید فضای مناسب آن ایجاد شود و موقعیت برای ایجاد صلح فراهم شود. مثلا همین جمع مهر و محبت امروز که من از یک یک حاضران مهر می‌گیرم.

    جمال پور ادامه داد: چهارمین شرط زیبایی است، بشر همیشه میل به زیبایی دارد اما زیبا از نظر هر شخص منحصر به فرد است. زیبا چیزی است که در حرکت تکاملی و تطبیقی با هر فرد، ابجاد می شود، گاهی با من تطبیق دارد و من را کامل می کند که به آن زیبا می گویم، گاهی برای من این گونه نیست اما برای دیگران هست.

    https://musiceiranian.ir/?p=250144
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *