×
×

امین‌اله رشیدی در گفتگو با ایلنا:

  • کد نوشته: 24930
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  • امین‌اله رشیدی (خواننده) با بیان اینکه کتاب سوم او به نام ایران در رهگذر زمان حدود ۶ سال است که در وزارت ارشاد مانده و هنوز مجوز انتشار آن صادر نشده، گفت: در این خصوص بارها به وزارت ارشاد نامه نوشتم اما هنوز مجوز انتشار آن داده نشده است. این خواننده در گفتگو با خبرنگار […]

  • امین‌اله رشیدی (خواننده) با بیان اینکه کتاب سوم او به نام ایران در رهگذر زمان حدود ۶ سال است که در وزارت ارشاد مانده و هنوز مجوز انتشار آن صادر نشده، گفت: در این خصوص بارها به وزارت ارشاد نامه نوشتم اما هنوز مجوز انتشار آن داده نشده است.

    این خواننده در گفتگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: کتاب اول بنده از کاشان تا کالاری توسط انتشارات سنایی در سال ۷۳ منتشر شد، همچنین کتاب دوم تحت عنوان عصر گیسوی خاطره ها و نغممه ها توسط انتشارات عطایی در سال ۸۱ به بازار عرضه شد.

    وی در خصوص آخرین کتاب خود گفت: از آنجا که کشورم ایران را دوست دارم کتاب سوم بنده تحت عنوان ایران در رهگذر زمان در ادامه کتاب عصر گیسو منتشر شده است.

    رشیدی درخصوص پیگیری های صورت گرفته برای اخذ مجوز انتشار کتاب ایران در رهگذر زمان گفت: طبق نامه‌هایی که به وزیر قبلی ارشاد نوشته‌ام در آن اعلام کرده‌ام این ایرادات بنی‌اسرائیلی است.

    وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد باید نظر مساعدتری به هنرمندان داشته باشد، گفت: امیدوارم تا زنده هستم شاهد چاپ کتاب سوم خود باشم.

    رشیدی درخصوص کتاب ایران در رهگذر زمان ادمه داد: این کتاب در قالب ۷۰۰ صفحه و ۴۸۰ قطعه عکس از هنرمندان، سیاست مداران، علما و نویسندگان تهیه شده است.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش درخصوص آخرین آلبوم خود گفت: آخرین آلبوم من به نام شیرین تر از شیرین حدود ۳ ماه است که توسط موسسه فرهنگی هنری گلچین آوای شهر به بازار آمد که البته اخذ مجوز آن نیز ۲ سال به طول انجامید.

    رشیدی با اشاره به چهار شاخصه آلبوم شیرین تر از شیرین تصریح کرد: استفاده از موسیقی سنتی باآهنگ مرحوم حسین یاحقی، استفاده از موسیقی مدرن سنتی از آهنگ های خودم، وجود موسیقی های محفلی و آهنگی که در برلین آلمان درخانه دانشجویی که نوازنده سنتور بود خوانده‌ام و آهنگی با شعر تورج که برای ۵۸ سال پیش است از چهار شاخصه آلبوم شیرین‌تر از شیرین است.

    وی در پاسخ به سوال جایگاه موسیقی ایران درحال حاضر گفت: با نهایت تاسف و تاثر بایدعرض کنم که آشفته بازاری بر موسیقی ایران چه در زمینه سنتی و چه در زمینه پاپ حکم‌فرما است.

    رشیدی ادامه داد: آهنگ سازی مقوله‌ای است که در هر غرب تنها به چند نفر داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه آهنگ سازی به معنای ابتکار و آفرینش است، تصریح کرد: آن چیزی که همانند دهه‌های ۳۰ و ۴۰ به دل بنشیند ساخته نمی‌شود و موسیقی‌هایی که ساخته می‌شوند با یک تاریخ انقضا در یک مدت یک ماهه، ۲ ماهه و یا یک ساله منقضی می‌شوند.

    رشیدی درپایان خاطرنشان کرد: این وظیفه‌ای است که توسط مسئولان فرهنگی کشور باید فرهنگسازی شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=24930
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *