×
×

شب محمدعلی بهمنی برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 247480
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • «شب محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرای معاصر به مناسبت تولد ۷۷ سالگی او روز سه‌شنبه ۲۷، فروردین ماه ساعت پنج بعدازظهر در تهران، کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولی‌عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک ۱۲ برگزار می‌شود

    شب محمدعلی بهمنی برگزار می‌شود
  • «شب محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرای معاصر به مناسبت تولد ۷۷ سالگی او روز سه‌شنبه ۲۷، فروردین ماه ساعت پنج بعدازظهر در تهران، کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولی‌عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک ۱۲ برگزار می‌شود.

    در «شب محمدعلی بهمنی» آزیتا فیروزی، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین در این برنامه موسیقی اصیل ایرانی بر اساس غزل‌های فارسی محمدعلی بهمنی توسط حسین علیشاپور با نوازندگی هادی منتظری اجرا می‌شود.

    محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا، زاده ۲۷ فروردین ۱۳۲۱ در شهر اندیمشک است. بسیاری معتقدند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیما یوشیج است. او در چاپخانه با فریدون مشیری که آن روزها مسؤول صفحه شعر و ادب هفت‌تار چنگ مجله روشنکفر بود، آشنا شد و نخستین شعرش در سال ۱۳۳۰، زمانی که تنها ۹ سال داشت، در مجله روشنفکر به چاپ رسید. شعرهای وی از همان زمان تاکنون به‌طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جُنگ‌ها، انتشار یافته‌ است. بهمنی از سال ۱۳۴۵ همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه داده‌ است. بهمنی در سال ۱۳۷۴ همکاری خود را با هفته‌نامه ندای هرمزگان آغاز می‌کند و صفحه‌ای تحت عنوان تنفس در هوای شعر را هر هفته در پیشگاه مشتاقان خود قرار می‌دهد. وی از سال ۱۳۵۳ ساکن بندرعباس شد، پس از پیروزی انقلاب، به تهران آمد و مجددا در سال ۱۳۶۳ به بندرعباس عزیمت کرد و در حال حاضر نیز، ساکن همانجاست. بهمنی مسؤول چاپخانه دنیای چاپ بندرعباس و مدیر انتشارات چی‌چی‌کا (در گویش بندرعباسی به معنی قصّه) در بندرعباس است.

    https://musiceiranian.ir/?p=247480
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *