×
×

آلبوم آکرنا از گروه موسیقی «آ» منتشر شد

  • کد نوشته: 245039
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۹ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • آکرنا اثری تازه با فضایی از موسیقی تلفیقی-بختیاری است که در قالب ۷ قطعه به عناوین «کی ایاهی»، «درِ واز کن»، «آشفته حال»، «دای شیرین»، «دهدر»، «باده باده» و «عاشقوم» به اجرا در آمده است.

    آلبوم آکرنا از گروه موسیقی «آ» منتشر شد
  • آلبوم آکرنا از گروه موسیقی «آ»، با آهنگسازی مهدی نادی صفایی و آواز بردین و تهیه کنندگی بهنام سلیمی، راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آکرنا اثری تازه با فضایی از موسیقی تلفیقی-بختیاری است که در قالب ۷ قطعه به عناوین «کی ایاهی»، «درِ واز کن»، «آشفته حال»، «دای شیرین»، «دهدر»، «باده باده» و «عاشقوم» به اجرا در آمده است.

    «آ» نام گروه موسیقی تلفیقی با گویش بختیاری است که در زمستان سال گذشته، با هدف ورود به بازارهای بین المللی تشکیل شد. این گروه معتقد است بخشی از موسیقی بختیاری بدون کلام بوده و نوازندگان سرنا و کرنا سالها به ماندگاری این میراث معنوی جان داده بودند و باور دارد که در این سالها بهره ی کمتری از صدای آسمانی کرنا برده شده و باید گفت؛ شنیدن مقامها با این ساز، کم کم رو به فراموشی می رود.

    آلبوم آکرنا تِمی عاشقانه دارد که با آواز بردین، حال و هوایی خوش را به گوش مخاطب می رساند.

    گروه «آ» امیدوار است با تلفیق و استفاده از فرم‌ها و حالت‌های جدید و با حفظ اصالت موسیقی بختیاری، گوشِ شنوندهٔ غیر بختیاری هم با این موسیقی زیبا بیشترآشنا شود.

    شایان ذکر است که آلبوم نلفیقی-بختیاریِ آکرنا از گروه موسیقی «آ»، توسط بهنام سلیمی منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=245039
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *