×
×

با موضوع زندگی و آثار این هنرمند

  • کد نوشته: 24401
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  •  فیلم مستند «نغمه جنون» با موضوع زندگی و آثار زنده‌یاد جلال ذالفنون موسیقی‌دان و نوازنده پیشکسوت سه تار به کارگردانی بابک ثقفی از سوی موسسه‌ی «قرن جدید» در بازار عرضه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستند «نغمه جنون» در زمان حیات استاد ذالفنون تولید شده که شامل بخش‌هایی از سخنان، نوازندگی‌ و […]

    با موضوع زندگی و آثار این هنرمند
  •  فیلم مستند «نغمه جنون» با موضوع زندگی و آثار زنده‌یاد جلال ذالفنون موسیقی‌دان و نوازنده پیشکسوت سه تار به کارگردانی بابک ثقفی از سوی موسسه‌ی «قرن جدید» در بازار عرضه خواهد شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستند «نغمه جنون» در زمان حیات استاد ذالفنون تولید شده که شامل بخش‌هایی از سخنان، نوازندگی‌ و زندگی روزمره این استاد است.

    همچنین در قسمت‌هایی از فیلم همسر وفرزندان استاد ذوالفنون به همراه فرهاد فخرالدینی، داود گنجه‌ای، دکتر الهی قمشه‌ای و مهرداد ترابی درباره او سخن گفته‌اند.

    تولید این مستند از نیمه دهه ۸۰ آغاز شد و فرصت آن را به وجود آورده تا استاد ذالفنون درباره آثار مختلف خود سخن بگوید. این استاد برجسته موسیقی ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در اثر خونریزی داخلی پس از جراحی قلب باز، در بیمارستان البرز کرج درگذشت.

    تصویربرداری این مستند را کوهیار کلاری انجام داده و شوکا زندباف آن را تدوین کرده است.

    بابک ثقفی که کارگردانی این مستند را بر عهده داشته از سال ۱۳۷۹ به عنوان دستیار کارگردان وارد سینما شده و تاکنون بیش از ده فیلم کوتاه و مستند کارگردانی کرده است. آخرین کاری که از این کارگردان جوان پخش شده کلیپ «سجاده عشق» با صدای علیرضا عصار است که با موضوع عاشورا سال گذشته در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری شد.

    موسسه قرن جدید مستند «نغمه جنون» را نیمه آبان ماه وارد بازار خواهد کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=24401
       
    برچسب ها جلال ذالفنون

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *