×
×

تسلیت افراد و نهادها به مناسبت درگذشت جمشید مشایخی

  • کد نوشته: 243599
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۴ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • تسلیت افراد و نهادها به مناسبت درگذشت جمشید مشایخی

  • به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پس از درگذشت جمشید مشایخی، بازیگر سرشناس و چهره ماندگار سینمای ایران، افراد و نهادهای فرهنگی ـ هنری، پیام تسلیت صادر کردند.

    سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساعتی پس از درگذشت بازیگر نامدار سینمای کشورمان، او را «همواره در کنار مردم و برای مردم» خوانده بود.

    هنرمندی که با شرافت در گنجینه هنری این سرزمین، جلوه‌گر می‌ماند

    مچنین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی نوشت: «استاد جمشید مشایخی با هنرمندی و نقش‌آفرینشی خود، راه قاف را به سیمرغیان اشارت کرد و ولوله‌ای سترگ در پهنای سینمای‌نجیب این مرز و بوم برانگیخت، نقش‌های او در تئاتر، سینما و تلویزیون، جزیی از میراث تصویری روزگار ماست.

    سال‌ها، مساعیِ زلال وی را در اعتلای قاب‌های ماندگاری که به ودیعه بر قلوبِ تک تک ایرانیان حک و ثبت کرد، ارج می‌نهیم و قدر می‌شماریم.»

    علیرضا تابش ادامه داد: «صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنیِ استاد جمشید مشایخی، میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش، در گنجینه هنری این سرزمین، تا نسل‌های متوالی، چون درّی کمیاب، جلوه‌گر و تابنده خواهد ماند.

    فقدانِ این هنرمند مردمی که با سالروز بعثت رسول مکرّم اسلام مقارن شد را به تمامی هنر دوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض کرده، صبر جمیل برای فرزندانِ هنرمندش و بازماندگان معزز و علوّ درجات را برای روح بزرگش از درگاه خداوند متعال آرزومندم. خدایش بیامرزد و رسول مهربانی حضرت ختمی مرتبت، در روز حشر شفیع او باشد.»

    مشایخی از رفیع‌ترین قله‌های فرهنگ و هنر ایران زمین بود

    همچنین انجمن بازیگران سینمای ایران در پیامی اعلام کرد که «سینمای ایران در کمال اندوه و دردمندی یکی دیگر از بزرگان خود را از دست داد.

    بازیگر پیشکسوت و گوهر ارزنده هنر نقش‌آفرینی استاد جمشید مشایخی پس از تحمل دوران دشوار بیماری، دیده بر هم نهاد و به سوی آرامشی بیکران سفر کرد.

    انجمن بازیگران سینمای ایران سوگ از دست دادن این هنرمند ملی و چهره ماندگار را که بی‌تردید از رفیع‌ترین قله‌های فرهنگ و هنر ایران زمین بود، به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز و تمامی مردم هنردوست کشورمان تسلیت عرض می‌نماید.»

     

    https://musiceiranian.ir/?p=243599
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *