×
×

«قند پهلو» همچنان در نوع برنامه‌سازی خود یگانه است

  • کد نوشته: 241174
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • «قند پهلو» همچنان در نوع برنامه‌سازی خود یگانه است

  • «مسعود احمدی افزادی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: بسیاری از برنامه‌ها در حوزه برنامه‌سازی تولید و پخش می‌شوند و کاملا یکه‌تاز آن گونه از برنامه‌سازی در نوع خود هستند اما پس از مدتی آثار مشابه آنها به وفور ساخته می‌شود. از روی این آثار کپی و یا نقشه‌برداری می‌شود و گاهی آنقدر این تکرارها زیاد می‌شود که گونه اصلی آن از یادها می‌رود و یا اصلا دیگر مثل سابق دلچسب نیست.

    وی افزود: در این میان بعضی برنامه‌ها تکرارشان خیلی کم بوده و حتی کپی‌برداری از آنها هم سخت است. قندپهلو هم از جمله این برنامه‌هاست که غیرقابل تکرار است و ساختار منحصر به فرد خود را دارد. همچنین قندپهلو از جمله برنامه‌هایی است که به دلیل کارشناسان و مجریان برنامه و نوع نگاهی که داشته، تکرارش توسط دیگر برنامه‌سازان چندان ممکن نشده است و طراوت و تازگی و شکل تازه خود را با تمام فراز و فرودها حفظ کرده است.

    احمدی اظهارداشت: لذا فصل جدید آن هم هنوز هم آوردی در میان این همه برنامه ندارد و این امید را به ما می‌دهد که کماکان دیدنی باشد. توجه به ظرایف، لطایف، مطائبات، اشارات و انواع خنده‌ها از نوع تلخند، شکرخند، نازخند و.. در این برنامه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در حوزه ادبیات تولید می‌شود که یا بر اساس نیاز مخاطب و یا بر اساس نیاز آنتن است اما قندپهلو بر اساس میل مخاطب است، ادامه داد: قندپهلو امروز در نوع برنامه‌سازی خود یگانه است و با پرداخت به ادبیات شیرین پارسی به عنوان یکی از غنی‌ترین زبان‌های فرهنگی و تمدنی جهان جایگاه خوبی در میان مخاطبان پیدا کرده است و امیدواریم برنامه در سری جدید بتواند به گوشه‌هایی بپردازد که نسل جدید را وادار کند در مطایبات فارسی بیشتر مطالعه کنند.

    مدیر شبکه آموزش گفت: این برنامه یکی از افق‌ها و قله‌هایش ایام نوروز است که مردم با فراغت بیشتری تلویزیون را دنبال می‌کنند و زمان مناسبی است که با اشعار شیرین فارسی بیشتر آشنا شوند. اساتید محترم حوزه زبان و ادب فارسی در کنار مجریان و کارشناسان  از جمله دکتر حسین الهی قمشه‌ای از جمله بزرگانی هستند که در این برنامه حضور خواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=241174
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *