×
×

سعدی خوانی صداپیشه جناب‌خان در برنامه تحویل سال

  • کد نوشته: 239820
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • سعدی خوانی صداپیشه جناب‌خان در برنامه تحویل سال

  • به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، ویژه برنامه تحویل سال «فرمول یک» میزبان محمد بحرانی صداپیشه جناب خان بود که از خاطرات دوران دانشجویی خود سخن گفت و ضیا هم به ماجرای شلغم خامی اشاره کرد که دانشجویان خوابگاه با نمک به عنوان شام می خوردند!

    سپس سروش صلواتیان فعال اجتماعی و خالق هشتگ جازموریان به برنامه آمد که نکات دردناکی از زندگی مردم در جازموریان و تلاشهایی که برای بهبود وضعیت زندگی آنها کرده بیان کرد.

    از جمله اینکه گفت: بچه‌هایی در جازموریان بودند که گرچه پرتقال آن نواحی معروف است اما نمی دانستند پرتقال چیست. زنانی که نمی دانستند چند ماهه حامله هستند. استخوان های دختری به نام سامیه به خاطر ازدواج فامیلی و سوءتغذیه کچ و معوج شده بود و آوردن او به تهران سبب خیر شد و بیماری بچه ها و افراد دیگری هم درمان شد.

    وی افزود: هیچ کدام از این بچه ها شناسنامه نداشتند و ایرانی بی هویت بودند. سامیه ۱۳ سال در خانه مانده بود و دکتر نرفته بود و تا به حال برای ۲۲ نفر شناسنامه گرفتیم و ۷ نفر در نوبت هستند.

    صلواتیان یادآور شد: مدرسه ای آنجا بود که در کلاس ۱۰ نفره اول ابتدایی ۴۰ نفر بودند و پشت هر نیمکت ۴ دانش آموز نشسته بودند و برایشان مدرسه ساخته ایم.

    بحرانی نیز در ادامه در حالی که از این سخنان متاثر شده بود، اظهار کرد: ما در کشور خیریه های متعددی داریم که دارند کار می کنند و در ظاهر این یعنی ما خیلی همدیگر را دوست داریم.

    وی تاکید کرد: اما به نظر من اصلا این موضوع اتفاق خوبی نیست اگر در کشوری اوضاع درست باشد ما به این همه خیریه و خیر احتیاج نداریم بلکه به مدیریت درست نیاز داریم. مدرسه و بیمارستان حق بدیهی مردم است و شما در جاهایی به ما قول دادید که این حقوق بدیهی را تامین کنید. خیران باید جاهای دیگری بروند.

    صداپیشه جناب خان با بیان اینکه زنده باد سعدی، به سعدی خوانی پرداخت و از اهمیت این شاعر و لزوم پرداختن به او در کنار حافظ سخن گفت.

    ضیا همچنین در این برنامه میزبان حجت‌الاسلام اصغر جدایی امام جمعه بیله‌سوار معروف به امام جمعه لاکچری بود!
    جدایی در ابتدا در پاسخ به ضیا درباره رفتار و منش متفاوتش توضیح داد: زمانه عوض شده و ما باید این را باور کنیم. خیلی‌ها می‌گفتند در شأن امام جمعه نیست به استخر برود اما من برای اینکه با جوان‌ها رفیق شوم با آنها به استخر رفتم و برایشان ساندویچ هم خریدم. البته در استخر ۴۰ نفر بودند و بعد که خواستم ساندویچ را حساب کنم ۶۱ نفر شدند!

    وی افزود: من به دانش آموزان بیله سواری گفتم هرکس رتبه تک رقمی بیاورد من به او خودرو می‌دهم. حالا خودرو دارد گران می‌شود. مردم یادتان هست پراید ۱۵ میلیون بود حالا ۵۰ میلیون شده است؟ دلار ۳ هزار بود و حالا ۱۳ هزار شده است؟

    جدایی یادآور شد: بعضی‌ها گرانی را قبول نمی‌کنند! می‌گویند آنقدر ارزانی است که کشورهای دیگر از ما خرید می‌کنند. این آخر استدلالی است که انیشتین در آن می‌ماند!

    این امام جمعه تاکید کرد: من اعتقاد دارم بین خانم‌ها و آقایان هیچ فرقی نیست مگر در برخی موارد عاطفی. برای همین تریبون نماز جمعه را در روز زن در اختیار خانمی که خواهر شهید بود دادم و با افتخار نشستم و گوش دادم.

    وی در پایان گفت: آبروی بعضی از افراد، آبروی نظام نیست، آبروی نظام این است که همه با هم برابر باشند.
    علی ضیا تا سه شنبه ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک را هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می رود، چهارشنبه نیز برنامه در دو بخش ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و ۲۳ تا ۲ بامداد پخش خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=239820
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *