×
×

در گفتگو با مهر عنوان شد

  • کد نوشته: 23969
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام آبان ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • حسام‌الدین سراج دلیل تغییر نام آلبوم جدیدش از «بی من مرو» به «خوشا سرو» گفت: در فاصله دو سالی که این اثر منتظر انتشار بود، آثاری با همین نام منتشر شد به همین دلیل تصمیم بر این شد نام آلبوم تغییر کند. حسام‌الدین سراج موسیقی‌دان و خواننده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آلبوم […]

  • حسام‌الدین سراج دلیل تغییر نام آلبوم جدیدش از «بی من مرو» به «خوشا سرو» گفت: در فاصله دو سالی که این اثر منتظر انتشار بود، آثاری با همین نام منتشر شد به همین دلیل تصمیم بر این شد نام آلبوم تغییر کند.

    حسام‌الدین سراج موسیقی‌دان و خواننده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آلبوم جدیدش با نام «خوشا سرو» توضیح داد:‌ آلبوم «خوشا سرو» حاوی ۹ قطعه باغ تماشا، بوی گل (با آهنگ و تنظیم اشکان راهبر)، ساز و آواز دشتی، بی‌من مرو، تا بیکران نوا، ساز و آواز نوا، نوشا نوش، ساز و آواز نوا و خندان درآ است که آهنگساز آن‌ها را بر اساس اشعاری از مولانا و حافظ ساخته است و یک گروه کُرمتشکل از مهدی نادریان، نیما جمشیدی، اشکان رهبر، حمید موسوی، رویا مدنی و کوهسار کلباسی نیز مرا همراهی کرده‌اند.

    وی افزود: شهرام میرجلالی با همنوازی تار، من را در این آلبوم همراهی کرده و سهراب پورناظری هم به عنوان نوازنده مهمان در این اثر به نوازندگی کمانچه پرداخته است. میرجلالی یکی از نوازندگان چیره‌دست تار است که شیوه نوازندگی او در ایران بیشترین نزدیکی را به شیوه تارنوازی استاد شهناز دارد.

    وی ادامه داد: وحید حاج‌‌حسینی و کوروش قزوینی با سنتور، اشکان رهبرو کیانوش عتیقی با تارو دیوان، امین حیدری با عود و سه‌تار، سعید روحانی و جاوید ابراهیم‌پور با نی، سیاوش ولی‌پور با قیچک، مهرزاد اعظمی‌کیا با آلتو، شهروز باقری با دمام، دهل و کاسوره و چوبک، محمد جمشیدی با تنبک، پویان جمشیدی با سازهای دف، کوزه و دایره، نبیل یوسف شریداوی با دف و دهل و حسین قربانی با دف هم از دیگر نوازندگانی هستند که در خلق این اثر همکاری کرده‌اند.

    سرج این آلبوم را متفاوت‌تر از سایر آلبوم‌هایش دانست و گفت: آلبوم خوشا سرو، نسبت به سایر آثارم اثری متفاوت به حساب می‌آید؛ چراکه با حساسیت‌های خاصی که من در موسیقی اصیل ایرانی دارم خلق شده است.

    این هنرمند خواننده در پایان و در مورد نام این آلبوم گفت: قرار بر این بود که نام این آلبوم «بی‌من مرو» باشد که برگرفته از شعر مولانا است ولی به خاطر تعلل ۲ ساله در انتشارش و اینکه آهنگ‌هایی با همین نام توسط افرادی چون همایون شجریان خوانده شد، ترجیح دادیم نام این آلبوم را به «خوشا سرو» تغییر دهیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=23969
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *