×
×

هوشنگ کامکار: بیشتر قطعات کنسرت شهریور ماه کاملا جدید است

  • کد نوشته: 2369
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۲۰ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • هوشنگ کامکار از انتشار غیرقانونی آلبوم تصویری کنسرت سال ۸۶ در تالار وزارت کشور ابراز تأسف کرد و از انتشار دو آلبوم صوتی همان برنامه و برگزاری کنسرتی در مرکز همایش‌های برج میلاد خبر داد. سرپرست گروه موسیقی «کامکارها» در تشریح برنامه‌های این روزهایشان گفت: کنسرت گروه کامکارها در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریورماه […]

  • هوشنگ کامکار از انتشار غیرقانونی آلبوم تصویری کنسرت سال ۸۶ در تالار وزارت کشور ابراز تأسف کرد و از انتشار دو آلبوم صوتی همان برنامه و برگزاری کنسرتی در مرکز همایش‌های برج میلاد خبر داد.

    سرپرست گروه موسیقی «کامکارها» در تشریح برنامه‌های این روزهایشان گفت: کنسرت گروه کامکارها در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریورماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. این کنسرت در دو بخش فارسی و کردی برگزار می‌شود و بیشتر قطعات کاملا جدید است و تنها چند قطعه که بسیار برای مردم جذاب است از قطعات قدیمی ما اجرا خواهد شد.

    وی افزود: در بخش فارسی این کنسرت اعضای گروه کامکارها تک‌نوازی خواهند داشت و تک‌نوازی اردشیر و ارسلان که مربوط به سازهای کمانچه و عود می‌شود، به دلیل جدید و با تکنیک بودن از جذاب‌ترین تک‌نوازی‌های این کنسرت خواهد بود.

    کامکار درباره دو آلبوم منتشرشده‌ی «شوری دیگر ـ فارسی» و «شوری دیگر ـ کردی» که این روزها عرضه شده است، گفت: این آلبوم‌ها مربوط به کنسرت تالار وزارت کشور در سال ۸۶ می‌شود.

    او در ادامه با ابراز تأسف نسبت به دریافت نکردن مجوز برای انتشار تصویر این کنسرت گفت: نسخه غیرمجاز آن متأسفانه در بازار پخش شده است و جالب است که از این آلبوم فقط یک نسخه در وزارت ارشاد و شرکت تولیدکننده موجود بوده است و خیلی عجیب است که بدون دریافت مجوز باید در کنار خیابان این آلبوم به فروش برسد.

    هوشنگ کامکار گفت:چند روز پیش از آمریکا به من تماس گرفتند و گفتند که نسخه غیراصل این آلبوم را پیدا کردند و اگر امکان دارد نسخه اصل را نیز برای آن‌ها بفرستم که من با تعجب گفتم هنوز این آلبوم منتشر نشده است.

    این هنرمند تصریح کرد:انتشار غیرمجاز این آلبوم زحمت چندساله‌ی ما را در گروه کامکار از بین برد و هیچ انگیزه‌ی مادی و معنوی برای کار بیشتر در گروه باقی نمی‌گذارد.

    سرپرست گروه کامکارها در بخش دیگری از این گفت‌وگو به رهبر زن ارکستر سمفونیک تهران (نازنین آقاخانی) اشاره کرد و به ایسنا گفت: در یک اجرای خصوصی کار این رهبر را دیدم و می‌توانم بگویم بعد از علی رهبری و لوریس چکناواریان این بهترین اجرایی بود که از ارکستر سمفونیک تهران می‌شنیدم و بسیار منظم بود.

    وی معتقد است: اگر این اجرا به صورت عمومی برگزار می‌شد، تبلیغ بسیارخوبی برای موسیقی ایران در جهان بود زیرا این اولین‌باری است که در تاریخ موسیقی ایران‌زمین یک زن رهبری ارکستر سمفونیک را برعهده دارد.

    کامکار از انتشار آلبوم پدرش که تک‌نوازی ویولن است با عنوان «روح افزا»، خبر داد و گفت: این آلبوم نیز به زودی وارد بازار موسیقی می‌شود و از نظر من بسیار کار باارزش و با محتوایی است که پس از انتشار اساتید و هنرمندان خواهند شنید و درباره آ‌ن صحبت خواهند کرد.

    این هنرمند همچنین از انتشار آلبوم «محاق» با آهنگسازی خودش بعد از ماه رمضان گفت و ادامه داد: این آلبوم متمرکز بر اشعار شاعران معاصر شاملو، سهراب سپهری، بیژن جلالی و احمدرضا احمدی است و خوانندگی آن را نیز امید نیک‌بین برعهده دارد و دخترم صبا کامکار نیز همخوان این آلبوم است.

    این هنرمند در بخش پایانی این گفت‌وگو با ایسنا خبر داد: پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در کردستان برای انجمن بیماران سرطانی کنسرت برگزار کردیم که در هر شب اجرا نزدیک ۳۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند و برای ما بسیار موفقیت‌آمیز بود که بتوانیم به بخش‌های غیردولتی که نیازمند هستند، کمک کنیم.

    به گفته‌ی هوشنگ کامکار؛ این کنسرت در دو بخش فارسی و کردی اجرا شد و در سخنرانی کوتاهی که در این کنسرت انجام شد، مردم آگاه شدند که می‌توان از راه‌های مختلف و حتی کوچک به نیازمندان کمک کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=2369
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *