×
×

مسعود مظلوم «به یاد بنان» آواز می‌خواند

  • کد نوشته: 234497
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • مسعود مظلوم در بزرگداشت بنان می‌خواند. مراسم بزرگداشت بنان سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه راس ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    مسعود مظلوم «به یاد بنان» آواز می‌خواند
  • مسعود مظلوم در بزرگداشت بنان می‌خواند. مراسم بزرگداشت بنان سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه راس ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مسعود مظلوم، هنرمندی که در کنار اشتغال به پیشه پزشکی سال‌هاست به آوازخوانی مشغول است در سی و سومین نشست آیین آواز به یاد استاد غلامحسین بنان آواز خواهد خواند.

    بزرگداشت بنان قرار است ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه در آخرین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز در سال ۱۳۹۷ برگزار شود. صدای دکتر مظلوم را در این برنامه، مهرداد مظلوم با ساز سه‌تار همراهی خواهد کرد. در این اجرا مسعود مظلوم آوازی را در دستگاه همایون به همراه تصنیف «سودای دل» را از ساخته‌های خودش با شعری از زنده‌یاد رهی معیری خواهد خواند.

    مسعود مظلوم (متولد ۱۳۴۴ تهران) دارای مدرک دکتری داروسازی از دانشگاه تهران، آواز را از سال ۱۳۶۱ نزد فردی به نام «حاج قاسم خوش‌هیکل» که از مرشدین ردیف‌دان بود آغاز کرد. هفت سال بعد در دوران دانشجویی – ضمن تحصیل – با حضور در مرکز حفظ و اشاعه، دوره کوتاهی را نزد شاپور رحیمی به یادگیری ردیف پرداخت. آشنایی با بهرام باجلان، دکتر مظلوم را به کلاس‌های زنده‌یاد دکتر حسین عمومی رهنمون شد و طی سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ نزد ایشان با شیوه آوازخوانی قدما آشنا شد. از سال ۱۳۸۱ به بعد با استفاده از راهنمایی‌های فریدون شهبازیان به ساخت آهنگ‌هایی در زمینه موسیقی ایرانی ترغیب شد و چند آهنگ ساخت و اجرا کرد که مهمترین آنها «مه نامهربان»  با شعری از  رهی معیری بود. دکتر مظلوم در زمینه ترانه‌سرایی هم با توجه به سابقه غزلسرایی و طبع شعر ذاتی‌اش چند ترانه روی رِنگ های قدیمی گذاشته که از مهمترین آنها می‌توان به ترانه «هجر تو» بر اساس رِنگ ابوعطا ساخته استاد حسن کسایی اشاره کرد که چند سال قبل توسط داود آزاد اجرا شد.

    نشست آیین آواز، ابداع و ارائه‌ای است از کانون موسیقی ارسباران و ورود دوستداران آواز و موسیقی ملی به این نشست آزاد خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=234497
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *