×
×

پوریا اخواص از اجرا با ارکستر ملی ایران گفت

  • کد نوشته: 232498
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • پوریا اخواص، خواننده موسیقی سنتی در کنسرت جدید ارکستر ملی ایران ۵ قطعه را اجرا می‌کند.

    پوریا اخواص از اجرا با ارکستر ملی ایران گفت
  • پوریا اخواص، خواننده موسیقی سنتی در کنسرت جدید ارکستر ملی ایران ۵ قطعه را اجرا می‌کند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این خواننده که قرار است در اجرای شانزدهم اسفند با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود؛ درباره قطعاتی که خوانندگی آنها را بر عهده دارد گفت: من در این کنسرت قطعات «او نیامد» ساخته استاد اکبر محسنی، «فریاد از تو» اثر استاد همایون خرم، «جلوه دریا» اثر استاد جمال‌الدین منبری، «پیشه عاشقان» و «نوای دل» اثر استاد جواد لشگری را می‌خوانم.

    او ادامه داد: تمامی این آثار را استاد منبری برای ارکستر تنظیم کرده و دارای فرم موسیقی قدیم هستند که به نوعی موسیقی گل‌ها را در ذهن تداعی می‌کنند.

    اخواص یادآور شد: من در سال‌های ۸۸ و ۸۹ با رهبری بردیا کیارس با ارکستر ملی همکاری داشتم و قطعات فردین خلعتبری را می‌خواندم که آثارشان از لحاظ نوع پردازش ملودی و برخورد با شعر رنگ و بوی معاصر داشتند در حالی که فضای آثار این اجرا به موسیقی قدیم نزدیک‌تر است.

    وی تجربه همکاری با فریدون شهبازیان را بسیار خوب دانست و گفت: استاد شهبازیان برخورد متواضعانه و دلگرم‌کننده‌ای دارند که باعث می‌شود انرژی مثبت زیادی به ما منتقل شود و با درایت و تدبیرشان راهنمای خوبی هستند.

    کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری «فریدون شهبازیان» و خوانندگی «جمال‌الدین منبری» و «پوریا اخواص» شامگاه پنجشنبه (۱۶ اسفند ماه) از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=232498
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *