×
×

گفتگوی تصویری و تحلیلی موسیقی ایرانیان با قاسم رحیم زاده | از شاگردی استادان پیرنیاکان و محمدرضا لطفی تا ضبط ردیف های موسیقی

  • کد نوشته: 219869
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • قاسم رحیم زاده ایلخچی، متولد ۱۳۶۲، مدرس دانشگاه و نوازنده تار و سه تار است. موزیسینی که به جرأت می توان گفت علیرغم کمرنگی نامش در عرصه موسیقی اما، پنجه هایش اصیل و ایرانی است. از معدود نوازندگانی ست که نگاهی ریشه ای به موسیقی ردیف دارد و نوازندگی اش شنیدار را به عالم شهنازها، نی داوودها و دیگر اساطیر موسیقی ایرانی رهنمون می شود.

    گفتگوی تصویری و تحلیلی موسیقی ایرانیان با قاسم رحیم زاده | از شاگردی استادان پیرنیاکان و محمدرضا لطفی تا ضبط ردیف های موسیقی
  • گفتگو با قاسم رحیم زاده ایلخچی

    گفتگو با قاسم رحیم زاده ایلخچی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: قاسم رحیم زاده ایلخچی، متولد ۱۳۶۲، مدرس دانشگاه و نوازنده تار و سه تار است. موزیسینی که به جرأت می توان گفت علیرغم کمرنگی نامش در عرصه موسیقی اما، پنجه هایش اصیل و ایرانی است. از معدود نوازندگانی ست که نگاهی ریشه ای به موسیقی ردیف دارد و نوازندگی اش شنیدار را به عالم شهنازها، نی داوودها و دیگر اساطیر موسیقی ایرانی رهنمون می شود.

    رحیم زاده را اساتید موسیقی چون داریوش پیرنیاکان، مجید درخشانی، صدیق تعریف و … به دیده احترام و تقدیر می نگرند و نوازندگی اش را ویژه و شایسته می دانند؛ تا جایی که مجید درخشانی در گفتگویی اشاره می کند که اولین باری که صدای ساز زدن این هنرمند را شنیده شوکه شده و اگر قرار بر معرفی یک نوازنده خوب در میان نوازندگان امروز باشد، من قاسم رحیم زاده را نام می برم و آثارش را می شنوم و صدیق تعریف در گفتگویی رادیویی با ذکر خاطره ای از ضبط استودیویی خود یادآور می شود که چگونه نوازندگی این نوازنده جوان، اشک از چشمانِ او سرازیر کرده. سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گفتگویی تصویری با این موزیسین تدارک دیده که از مخاطبان دعوت می کند ماحصل آن را در ادامه دانلود و در صورت تمایل آنلاین تماشا کنند.

    توجه: حجم اینترنت مصرفی شما در سایت موسیقی ایرانیان به صورت نیم‌بها محاسبه می شود.

    مشاهده آنلاین گفتگو:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=219869
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *