×
×

کنسرت گروه موسیقی «نط» برگزار می شود

  • کد نوشته: 21832
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۳ دیدگاه
  •  گروه موسیقی «نط» به سرپرستی زهرا عاملی به زودی در تهران کنسرت می‌دهند. عاملی با بیان این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: «نط» مخفف عبارت «ندای طبیعت» است که شامل چهار خواننده ثابت و یک خواننده میهمان خواهد بود و این در حالی است که بهنوش بختیاری خواننده میهمان گروه […]

  •  گروه موسیقی «نط» به سرپرستی زهرا عاملی به زودی در تهران کنسرت می‌دهند.

    عاملی با بیان این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: «نط» مخفف عبارت «ندای طبیعت» است که شامل چهار خواننده ثابت و یک خواننده میهمان خواهد بود و این در حالی است که بهنوش بختیاری خواننده میهمان گروه ما است.

    این ترانه‌سرا ادامه داد: افرادی که برای خوانندگی گروه «نط» انتخاب شده‌اند همگی با تکنیک‌های آوازی آشنا بوده و می‌توانم بگویم همگی به کارشان وارد هستند.

    او درباره فضای موسیقی گروه «نط» اظهار کرد: گروه ما، موسیقی پاپ ارائه نمی‌دهد، بلکه این موسیقی چیزی بین موسیقی پاپ و فضاسازی موسیقی غربی است. در واقع می‌توانم سبک «جاز» را برای این گروه تعریف کنم.

    عاملی درباره روند تشکیل این گروه توضیح داد: یک سال پیش اقدام به تاسیس این گروه کردم که آن زمان من و بهنوش بختیاری تنها اعضای این گروه بودیم. اما اکنون تعدادی نوازنده نیز به ما اضافه شدند و سازبندی کار به طور کامل مشخص شده است.

    این هنرمند افزود: بیشتر ترانه‌های گروه، توسط بنده سروده شده و اکنون که به عنوان خواننده هم در گروه فعالیت می‌کنم، ترجیح می‌دهم از ترانه‌هایی استفاده کنم که آن‌ها را برای زنان سروده‌ام. ترانه‌هایی که شاید مردم عادی آن‌ها را نشنیده‌اند و این حیف است چرا که ترانه‌هایی که برای زنان سروده‌ام به گونه‌ای زندگی من هستند.

    زهرا عاملی که سابقه اجرا در تلویزیون را نیز دارد، اضافه کرد: استفاده از جلوه‌های بصری در این کنسرت برای ما بسیار اهمیت دارد و سعی می‌کنیم از کلیپ‌ها و تصاویری استفاده کنیم که تا به حال در هیچ از یک ازکنسرت‌های بانوان دیده نشده است، اما ترجیح می‌دهم جزییات این جلوه‌های کم نظیر بصری و رپرتوار ما،‌سورپرایز باشد.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی انتخاب آهنگسازان گروه «نط» گفت: در زمینه آهنگسازی با هنرمندان آقا کار می‌کنیم و رایزنی‌هایی انجام شده است. اما پوریا حیدری به طور قطع به عنوان تنظیم‌کننده در کنار ما خواهد بود.

    این ترانه‌سرا همچنین گفت: کلام گروه «نط» همیشه فارسی نیست بلکه از ترانه‌های انگلیسی نیز استفاده شده و حتی سعی می‌کنیم قطعات موسیقی خاطره‌انگیز و گوش آشنا را هم برای مخاطبانمان اجرا کنیم.

    عاملی تاکید کرد: دوست داریم با تشکیل این گروه و اجرای کنسرت،‌ زنان را شاد کنیم و به آن‌ها بگوییم بعضی وقت‌ها خوب است که برای نقش‌های اجتماعی‌شان هم وقت بگذارند و علاوه بر موسیقی سنتی به سمت این سبک هم بیایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=21832
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *