×
×

در گفتگو با ایسنا عنوان شد

  • کد نوشته: 21490
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام مرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • سرپرست گروه موسیقی «ارکیده» که دوسالی می‌شود صحنه‌های اجرای موسیقی را ترک کرده است، از دلایل کم کاری‌های اخیر این گروه گفت. ارکیده حاجی‌وندی در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌عنوان کرد: دوری بنده و گروه «ارکیده» از فضای موسیقی به دلیل تغییر مدیریت تالار وحدت بود که دو سال گذشته اجرای ما […]

  • سرپرست گروه موسیقی «ارکیده» که دوسالی می‌شود صحنه‌های اجرای موسیقی را ترک کرده است، از دلایل کم کاری‌های اخیر این گروه گفت.

    ارکیده حاجی‌وندی در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌عنوان کرد: دوری بنده و گروه «ارکیده» از فضای موسیقی به دلیل تغییر مدیریت تالار وحدت بود که دو سال گذشته اجرای ما را لغو کردند و گفتند نباید موسیقی پاپ در تالار وحدت اجرا شود، اما گویا مدیریت تالار وحدت بار دیگر تغییر کرده است.

    او ادامه داد: سوال بنده اینجاست اگر موسیقی ما بد است، چرا در این ۱۲ سالی که کاری کردیم مشکلی وجود نداشت؟ چه اتفاقی افتاد که تالار وحدت از اجرای موسیقی پاپ جلوگیری کرد؟

    این خواننده پاپ معتقد است: گاهی اوقات مدیران نظر شخصی در کار گروه‌های موسیقی اعمال می‌کنند. مدیری از موسیقی پاپ بدش می‌آید و موسیقی سنتی دوست دارد. این در حالی است که تمام اعضای گروه «ارکیده» به اصول موسیقی ایرانی مسلط هستند و در خیلی اجراها سازهای ایرانی هم وارد ارکستر پاپ ما شده است.

    ارکیده حاجی‌وندی اظهار امیدواری کرد تا تعصب‌های مدیریتی در موسیقی از بین برود و در همین رابطه افزود: امیدوارم نظر آقای میرزمانی هم نسبت به موسیقی پاپ تغییر کند. آخر تمام موسیقی‌های پاپ بد نیستند و پشت خیلی از آنها تفکر وجود دارد.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سالن دیگری را برای اجرای ارکیده انتخاب نکرده، توضیح داد: خیلی‌ها برای اجرا به فرهنگسرای نیاوران می‌روند، اما این سالن کوچک است و متناسب با گروه‌های موسیقی نیست و در واقع نمی‌توانیم در فرهنگسرای نیاوران آن طور که باید و شاید اجرا داشته باشیم. از طرفی بی برنامگی‌های اداری در این سالن‌ محسوس است و فکر می‌کنم هیچ کجا مانند تالار وحدت پایبند ضوابط نیست و همه چیز با نظم انجام نمی‌پذیرد.

    این هنرمند عرصه موسیقی در ارزیابی خود از وضعیت فعلی موسیقی بانوان اظهار کرد: موسیقی بانوان در دو سال اخیر رکود داشته و البته فعالیت بعضی از بانوان هم بیش از پیش شده است و از طرفی دیگر آن جشنواره‌ها برای بانوان برگزار نمی‌شود.

    حاجی‌وندی خاطرنشان کرد: پیش از این دو جشنواره برای موسیقی بانوان برگزار می‌شد که یکی جشنواره «گل یاس» بود. در حالیکه امروز به جای آنکه تعداد این جشنواره‌ها بیشتر شود، یکی یکی لغو می‌شوند.

    او معتقد است:‌ وقتی برای خانم‌ها یک انجمن موسیقی مستقل وجود ندارد و آنها با یکدیگر در تعامل نیستند، پیشرفتی هم به وجود نمی‌آید. در حال حاضر در هر منطقه‌ای فرهنگسرا وجود دارد اما چرا نمی‌توان در فرهنگسرای محله کنسرت بانوان برگزار کرد؟ به هر حال نباید نسبت به موسیقی بانوان بی اهمیت بود و طوری تلقی کرد که گویی بودن و نبودنش تفاوتی ندارد.

    سرپرست گروه موسیقی «ارکیده» درباره فعالیت‌های فعلی این گروه نیز توضیح داد: گروه ارکیده همیشه در حال تمرین است و حتی چند قطعه‌ جدید ساخته‌ایم. حتی اگر بگویند فردا هم روی صحنه بیایید، ما آماده کنسرت هستیم. بی‌انگیزه هم نمی‌شویم، چون می‌دانیم به زودی شرایط فراهم خواهد شد.

    ارکیده حاجی‌وندی اضافه کرد: هنوز درخواست کتبی جهت اخذ مجوز اجرا به آقای میرزمانی را ننوشته‌ام، اما بعد از ماه مبارک رمضان به دفتر موسیقی مراجعه خواهم کرد تا ببینم آیا همکاری با گروه صورت می‌گیرد یا خیر؟ اگر درخواست پذیرفته شود بعد از ماه رمضان کنسرت خواهیم داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=21490
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *