×
×

چمن‌آرا خبر داد:

  • کد نوشته: 21456
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۲ام مرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» گفت: انتشار ۶ آلبوم موسیقی تا مهر ماه سال جاری از سوی «بتهوون» قطعی است. بابک چمن‌آرا در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطرح کرد: در «بتهوون» و «آوا خورشید» آثار زیادی را در دست انتشار داریم و دو آلبومی که پیش از این منتشر شده بودند […]

  • مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» گفت: انتشار ۶ آلبوم موسیقی تا مهر ماه سال جاری از سوی «بتهوون» قطعی است.

    بابک چمن‌آرا در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطرح کرد: در «بتهوون» و «آوا خورشید» آثار زیادی را در دست انتشار داریم و دو آلبومی که پیش از این منتشر شده بودند در واقع آثار جا مانده سال ۹۰ محسوب می‌شوند.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش تولیدات این مرکز در سال جاری اظهار کرد: اقدامات ما در سال ۹۱ هنوز آغاز نشده‌اند و از نظر خودمان تاخیر زیادی نداریم. دلیل این کاهش عرضه نیز بالا رفتن قیمت آلبوم‌های موسیقی است چرا که مخاطبان مدتی در برابر بالا رفتن بهای آثار،‌ مقاومت نشان می‌دهند. از طرفی آثار پرفروش در فروردین و اردیبهشت ماه منتشر نمی‌شوند.

    چمن‌آرا در همین رابطه اضافه کرد: در این مدت سعی کردیم به بازنشر آثار بپردازیم تا بازار موسیقی به وضعیت مطلوبی برسد. اکنون هم دوره‌ی گذر را طی کردیم و از چند روز مانده به عید فطر سعی می‌کنیم تا مهرماه، هر هفته یک آلبوم موسیقی منتشر کنیم.

    این ناشر موسیقی درباره آثار آماده نشر نیز توضیح داد: «ورن» با آهنگسازی کیاوش صاحب نسق، «امشب» اثری از کاوه همدانیان، «چهارگاه» اثری از مظفر شفیعی، «ساکن روان» با هنرمندی بصیر فقیه نصیری و احسان غلامی، «زمین را آرام کنیم» شامل دو نوازی تنبور و سازهای کوبه‌ای کار پوریا پورناظری و مهدی حسینی و تکنوازی گیتار کلاسیک از باروک تا مدرن به نوازندگی محمد لامعی، چهل دو قطعه برای عود با آثار منصور نریمان و اجرای علی پژوهشگر هم اکنون آماده انتشار هستند.

    او در بخش دیگری از صحبت‌هایش وضعیت نشر موسیقی را افتضاح توصیف کرد و افزود: قیمت کاغذ، قاب سی دی و تولید سی دی به اضافه هزینه استودیو و نوازندگان بسیار بالا رفته و شرایط را دشوارتر کرده است.

    چمن آرا تصریح کرد: دستمزد نوازنده‌ها نیز به گونه‌ای بالا رفته که در تولید آلبوم‌های موسیقی از ارکسترهای کم حجم استفاده می‌شود، همچنین در سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ آلبوم‌ها بیشتر در قالب تکنوازی و دونوازی منتشر شدند.

    این ناشر بر فرهنگ‌سازی استفاده از آثار هنری تاکید کرد و افزود: مردم به هر حال موسیقی گوش می‌دهند و زندگی بدون صدا قابل تصور نیست. مخاطبان موسیقی هم باید کمک کنند تا مقوله نشر موسیقی در کشور از بین نرود.

    مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» در پایان سخنانش یادآور شد: این مرکز از ۷ تا ۱۷ مرداد ماه فروش فوق‌العاده دارد و با تخفیف‌های ویژه آثار موسیقی‌اش را عرضه خواهد کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=21456
       
    برچسب ها بابك چمن‌آرا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *