×
×

مدیر رادیو قرآن : سوالتان را پس بگیرید!

  • کد نوشته: 21155
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام مرداد ۱۳۹۱
  • ۲ دیدگاه
  • در نشست خبری صبح امروزمدیر رادیو قرآن وی در خصوص اینکه ربنای شجریان پخش می شود یا خیر پاسخی نداد. به گزارش خبرنگار هنری آریا، نشست خبری اعلام برنامه های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان صبح امروز(۲۵ تیرماه) با حضور “محمدحسین محمدزاده” (مدیر شبکه رادیوقرآن) در ساختمان شهدای رادیوبرگزار شد. در این نشست محمدزاده […]

  • در نشست خبری صبح امروزمدیر رادیو قرآن وی در خصوص اینکه ربنای شجریان پخش می شود یا خیر پاسخی نداد.

    به گزارش خبرنگار هنری آریا، نشست خبری اعلام برنامه های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان صبح امروز(۲۵ تیرماه) با حضور “محمدحسین محمدزاده” (مدیر شبکه رادیوقرآن) در ساختمان شهدای رادیوبرگزار شد.

    در این نشست محمدزاده به بیان کامل برنامه های این رادیو در این ماه پرداخت و گفت: ماه رمضان فصلی است که مخاطبان جدید به سمت رادیو قرآن می آیند که خیلی ها مخاطب ثابت می مانند و خیلی ها هم فقط در این ماه همراه ما هستند.
    وی ادامه داد:امسال در برنامه سازی های ما ویژگی های بسیاری وجود دارد و اتفاقات تازه ای رخ داده که امیدواریم با اطلاعرسانی خوب شنوندگان از برنامه های ما استفاده کنند.

    وی در خصوص میزان این برنامه های ویژه گفت: ۷۱ درصد از کل برنامه های ما را ویژه برنامه های ماه رمضان تشکیل می دهند و ۲۹ درصد باقی برنامه های مستمر ما هستند.

    وی ادامه داد:۳۳عنوان برنامعه جدید طراحی شده که ۷۲۱برنامه در کل ماه خواهد رسید و بیش از ۳۰ هزارو۶۴۰ دقیقه برنامه خواهیم داشت.
    محمدزاده در خصوص برنامه های آموزشی این رادیو در ماه مبارک رمضان گفت: در این زمینه ۳۷۵۰ دقیقه برنامه داریم که در قالب ۶برنامه جدید آموزشی خواهد بود.همچنین برنامه های شرح و توضیح و تفسیری با هفت برنامه ۱۸۸۰ دقیقه خواهد شد.

    وی افزود:تلاوت و ترتیل۱۱۱۰۰دقیقه با چهارعنوان برنامه خواهد بود.امسال بیش از ۴۵درصد از برنامه های مارا تلاوت و قرآن تشکیل می دهد.
    وی در ادامه نشست به محورهای موضوعی برنامه های رمضان پرداخت و درخصوص برنامه های تلاوت قرآن گفت: یک بخش از تلاوت قرآن همراه با ترجمه خواهد بود.۱ساعت و نیم برنامه از ساعت ۲۳ شب به تلاوت قرآن همراه با ترجمه دسته به دسته آیات خواهد بود.این ترجمه بر اساس تفسیر المیزان طباطبایی خواهند بود.

    مدیر رادیو قرآن گفت: در بحث ترتیل برنامه جدیدی توسط استاد عکاشه ساعت۱۷ هرروز پخش می شود.همچنین با حضور سی تن از قاریان ایرانی آلبومی با عنوان ۳۰جزئ سی قاری تهیه کرده ایم.

    وی افزود:برای تلاوت قرآن ترتیبی که در کل شبکه های رادیویی در نظر گرفته شده است تا در طول روز همه شبکه ها تلاوت قرآن را پخش کنند.

    وی در خصوصبخش پاسخگویی به شبهات هم گفت: در این بخش دو ویژه برنامه خواهیم داشت. در برنامه “پرسیدم” جواب به سوالهایی درخصوص یک آیه خواهد بود.برنامه “پرسش آزادانه” را نیز خواهیم داشت.

    محمدزاده ادامه داد: در بخش تفسیر مباحث مربوط به ارتباطات ازمنظر قرآن توسط آیت الله جوادی آملی را خوهایم داشت و همچنین چند برنامه دیگر از جمله صدای قلم که به معرفی کتب تفسیری می پردازد.

    وی درباره ساخت برنامه های آموزشی گفت: در این بخش از ماه رمضان یک سرویس دهی جدید را به معلمان و فرهنگیان کشور ارائه خواهیم داد.کل مباحث مربوط به آموزش ضمن خدمت معلمان در این برنامه آموزش داده می شود. این برنامه با عنوان خانه قرآن روی انتن می رود.

    وی ادامه داد:بحث حفظ جزئ سی ام را داریم. در راستای طرح۱۴۴۶ در برنامه ای با عنوان “نور سی ام” نکات اموزشی که به حفظ جزئ سی ام کمک می کند ارائه می شود.همچنین استاد مروت آموزش تجوید را به زبان انگلیسی برعهده دارند.

    محمدزاده در خصوص مباحث معارفی رادیو قرآن نیز گفت:برنامه های جدید و ویژهای را در نظر داریم.در برنامه در تمنای بهشت یک جنگ قرآنی را در نظر داریم.همچنین ژانر مورد علاقه  مردم در رادیوکه سخنرانی است را خواهیم داشت.

    وی گفت: برنامه های اذانگاهی را با سه تیم و با سه عنوان جدید به مخاطبین تقدیم می شود.برنامه سحرنامه از ساعت ۳ بامداد پخش می شود.

    محمدزاده درباره مبحث اطلاعرسانی نیز گفت: بحث اطلاعرسانی فعالیت های قرآنی را خواهیم داشت و همچنین پوشش اخبار نمایشگاه قرآن را نیز انجام می دهیم.

    مدیررادیو قرآن درخصوص هدیه ویژه این رادیو به مخاطبین اظهار داشت: پخش مستقیم دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری  هدیه ویژه رادیو قرآن به مخاطبین است.این دیدار مهم ترین رویداد قرآنی در کشور است.زیراهرسال طرح تازه ای از سوی ایشان برای گسترش قرآن مطرح می فرمایند.سال گذشته مقام معظم رهبری بحث حفظ ملی را عنوان نمودند.

    وی درپایان درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ربنای استاد محمدرضا شجریان پخش می شود یا خیربا اندکی سکوت گفت: بهتر است این سوالتان را پس بگیرید.

    https://musiceiranian.ir/?p=21155
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *