×
×

دبیر و سخنگوی خانه موسیقی عنوان کرد

  • کد نوشته: 2111
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۷ام تیر ۱۳۸۹
  • ۰
  • داریوش پیرنیاکان با انتقاد از برخی افراد که پیشرفتهای خانه موسیقی را بر نمی تابند خانه را یک نهاد مردمی دانسته و خانه موسیقی را متعلق به تمامی هنرمندان کشور دانست. به گزارش سایت خانه موسیقی، داریوش پیرنیاکان، با اشاره به سابقه همکاری خود با این نهاد گفت: الان حدودا ۱۰ سال از تاسیس خانه […]

  • داریوش پیرنیاکان با انتقاد از برخی افراد که پیشرفتهای خانه موسیقی را بر نمی تابند خانه را یک نهاد مردمی دانسته و خانه موسیقی را متعلق به تمامی هنرمندان کشور دانست.
    به گزارش سایت خانه موسیقی، داریوش پیرنیاکان، با اشاره به سابقه همکاری خود با این نهاد گفت: الان حدودا ۱۰ سال از تاسیس خانه موسیقی می گذرد و من از بدو تاسیس، درهیأت موسس و هیأت مدیره تمام دوره ها حضور داشتم و به عبارتی در جریان تمام ریزه کاری های خانه هستم.

    وی درباره چگونگی تشکیل خانه افزود: خانه موسیقی از یک اتاق در معاونت هنری وزارت ارشاد شروع شد که در زمان آقای مهندس کاظمی و مدیریت آقای مرادخانی در اختیار خانه قرار گرفته بود ولی به این معنی نیست که ما یک ارگان وابسته به دولت هستیم بلکه آنها به عنوان یک مقوله فرهنگی به ما کمک کردند و در راستای کمک به  NGOها به وظیفه شان عمل کردند.

    پیرنیاکان درباره ایجاد مکان مستقل برای خانه موسیقی گفت: بعدها به این نتیجه رسیدیم که خانه موسیقی باید یک مکان مستقلی داشته باشد و این خواسته را پیگیری کردیم. خوشبختانه این مساله زمانی اتفاق افتاد که هم سازمان توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و معاونت هنری وزارت ارشاد و همچنین رئیس جمهور وقت ، شخص آقای خاتمی خیلی به ما کمک کردند. آقای خاتمی در جریان این اقدامات قرار گرفته و دستور پرداخت یک سوم هزینه خرید ساختمان خیابان فاطمی را صادر کرد.

    سخنگوی خانه موسیقی درباره ورود شهرداری به مساله مالکیت ساختمان خانه موسیقی نیز افزود: بعدها آقای قالیباف در جریان این مسائل قرار گرفتند که نیمی از این هزینه (حدود یک چهارم هزینه اصلی خانه موسیقی) توسط شهرداری و نصف دیگر را معاونت فرهنگی در زمان آقای ایمانی پرداخت شد و در واقع ارتباط ما با شهرداری تهران به این صورت شکل گرفت.

    حمایت از خانه و ممانعت از دیگران شایعه است

    پیرنیاکان با اشاره به شایعات ایجاد شده مبنی بر حمایت شهرداری از خانه موسیقی و جلوگیری برگزاری کنسرت در فرهنگسراها توسط شهرداری تهران گفت : این  طور نیست که شهرداری از یک طرف به خانه موسیقی کمک کند و از طرف دیگر جلوی برگزاری کنسرت در فرهنگسراها را بگیرد و این ادعا کاملا نا بجاست و هیچ رابطه بین نوسازی خانه و مسائلی که مطرح می شود وجود ندارد.

    وی به تعمیر و نوسازی ساختمان خانه موسیقی که آن را حمایت از خانه می خوانند اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا شهرداری ها از نهادهای مردمی و ملی حمایت می کنند واصلا این حمایت جزو یکی از وظایف آنها است در اینجا هم خوشبختانه  شهردار منطقه ۶ که یکی از شاگردان قدیمی استاد گنجه ای بوده ازشهرداران فرهنگی و فهیم تهران است که پس از بازدید از خانه موسیقی که در آن زمان تقریبا ساختمانی کلنگی محسوب می شد و درشأن هنر و هنرمند نبود ، محبت کردند و نوسازی ساختمان خانه را در اولویت قرار دادند.

    حمایت از نهادهای مردمی وظیفه دولت و شهرداری است

    پیرنیاکان با اشاره به اینکه خانه موسیقی نزدیک به یازده هزار عضو دارد گفت : من تعجب می کنم که چرا برخی از هنرمندان از این استقلال خانه موسیقی با وجود این تعداد عضو ناراحتند و با آن اینگونه برخورد می کنند. این بجز حسادت به اینکه خودشان در این تشکل حضور ندارند نیست و به عبارتی خود را تافته جدا بافته می دانند.

    وی با انتقاد ازیک نوازنده تارکه این مطالب را در مصاحبه با یک روزنامه عنوان کرده بود گفت: چرا خود هنرمندانی که چنین ادعاهایی دارند کمی به گذشته و حال خود نمی اندیشند که همواره خود را به شاخه های قدرت وصل می کنند اما خانه موسیقی را زیر سوال می برند؟ خانه موسیقی یک NGO است و هر دولتی که سرکار باشد وظیفه دارد از این تشکل حمایت کند زیرا خانه موسیقی متعلق به این کشور و مردم است .

    انتخاب اعضای هیئت مدیره به خواست هیچ نهادی نیست

    پیرنیاکان تصریح کرد: اگر شهرداری یا وزارت ارشاد به خانه موسیقی کمک کرده یا می کند بدین معنی نیست که اینجا مال آنهاست. خانه موسیقی مال هیچکس نیست. خانه موسیقی  از آن تمامی هنرمندان موسیقی این کشور است. شورای عالی موسیقی دارد که در راس آن است واعضای آن ازبزرگترین هنرمندان کشور هستند ،مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن نیز توسط اعضا انتخاب می شوند و هرگز هیچ نهادی از ما نخواسته و انتظار هم نداشته که به طور مثال مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره را با نظر آنها انتخاب کنیم.

    همسویی با هنرمندان

    سخنگوی خانه موسیقی درباره عدم حضور محمد رضا لطفی در برنامه های خانه موسیقی گفت: بارها و در موقعیت های مختلف با ایشان تماس گرفته شده که تا در جلسات و مراسم مختلف خانه موسیقی حضور پیدا کنند اما خودشان نمی آیند ولی عنوان کرده اند دعوتی صورت نگرفته است، که این اصلا واقعیت ندارد.

    وی در خاتمه گفت : اگر ایشان با آنچه دیگر هنرمندان موسیقی می خواهند، همسو بشوند کاری از پیش می رود در غیر این صورت هم آوا شدن با جریانی خاص حاصلی در پی نخواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=2111
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *