×
×

به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی

  • کد نوشته: 20999
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۹ام تیر ۱۳۹۱
  • ۲ دیدگاه
  • کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار پوئم سمفونی را برای حلبچه به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی می سازد. ساکت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران با اعلام این خبر گفت: بعد از اجرا در کردستان عراق که چندی پیش به همراه سامان احتشامی نوازنده پیانو برگزار کردیم و نیز بازدید از […]

  • کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار پوئم سمفونی را برای حلبچه به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی می سازد.

    ساکت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران با اعلام این خبر گفت: بعد از اجرا در کردستان عراق که چندی پیش به همراه سامان احتشامی نوازنده پیانو برگزار کردیم و نیز بازدید از منطقه حلبچه تصمیم گرفتم اثری در رابطه با این منطقه پر حادثه بسازم .

    وی ادامه داد: این اثر که برای ارکستر بزرگ نوشته می شود مخلوطی از موسیقی های کردی، ایرانی و برخی گامهای موسیقی جهان است .

    این نوازنده تار با اشاره به بعد بین المللی این اثر گفت:از آنجایی که حلبچه جایگاه بالایی بین ایرانیان و مردم عراق دارد من این اثر را با سه زبان می سازم که با اجرا در هر کشوری بتواند با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار کند.

    ساکت با بیان اینکه پوئم سمفونی حلبچه یک کار حماسی و غم انگیز است ، اظهار داشت: تلاش من بر این است که با ساخت چنین اثری آن را در سلیمانیه عراق نیز با ارکستر بزرگ اجرا کنیم.

    این آهنگساز در خاتمه با اشاره به دیگر فعالیتهای خود گفت: هم اکنون کتاب ششم ردیف شور که به نوعی ردیف شور به روایت من است را در بازار منتشر کرده ام .همچنین در حال برنامه ریزی برای برخی اجراهایم هستم که به زودی زمان و مکان آنها مشخص می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=20999
       
    برچسب ها كيوان ساكت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *