×
×

در انتقاد از عدم انتشار “راپسودی شماره ۱”

  • کد نوشته: 20180
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر ملل ضمن گلایه از انجمن موسیقی ایران به عنوان ناشر یکی از آثارش به نام “راپسودی شماره ۱” گفت: با نگاه به اثری که در دست ناشر حبس مانده، راپسودی شماره ۲ که یک اثر سمفونیک است را می‌سازم. پیمان سلطانی ضمن بیان این مطلب در توضیح کم و […]

  • پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر ملل ضمن گلایه از انجمن موسیقی ایران به عنوان ناشر یکی از آثارش به نام “راپسودی شماره ۱” گفت: با نگاه به اثری که در دست ناشر حبس مانده، راپسودی شماره ۲ که یک اثر سمفونیک است را می‌سازم.

    پیمان سلطانی ضمن بیان این مطلب در توضیح کم و کیف ساخت “راپسودی شماره۲ ” در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اگرچه راپسودی شماره۱ در دست ناشر بلاتکلیف باقی‌مانده و مدیریت جدید انجمن موسیقی حاضر به انتشار آن نیست، تصمیم گرفته‌ام راپسودی شماره ۲ را که یک اثر سمفونیک است را برای ارکستر سمفونیک، سازهای ملی، سازهای بومی، گروه کر و تکخوان بسازم و خوشبختانه نگارش این قطعه موسیقایی را آغاز کردم و به زودی وارد مرحله ضبط اثر می‌شوم.

    این آهنگساز در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نظر دارم این اثر را توسط ارکستر فیلارمونیک ارمنستان ضبط کنم.

    سلطانی در پاسخ به این سئوال که دلیل عدم انتشار راپسودی شماره۱ چه بوده‌است، گفت: سه سال پیش راپسودی شماره یک را با همین فرم ساختم و توسط ارکستر فیلارمونیک ارمنستان ضبط کردم و از فرم‌های خاصی هم در مجموع اثر استفاده کردم. ولی متاسفانه از یک سال و نیم پیش در دست ناشر بلاتکلیف مانده‌است و زمانی که دلیل عدم انتشار آن را جویا می‌شوم آقای ترابی مدیریت فعلی این انجمن پاسخ روشنی نمی‌دهد.

    وی با اشاره به این مطلب که تغییر مدیریت باعث تاخیر و بلاتکلیفی در انتشار این اثر موسیقایی شده است گفت: در زمان بابک رضایی مدیرت وقت انجمن موسیقی صحبت‌ها و اطلاعات بسیاری میان من به عنوان آهنگساز و مدیریت وقت این نهاد دولتی رد و بدل شد، منتها به دلیل اینکه صورت جلسه نشده‌ و تنها در حد حرف باقی‌مانده است مدیریت فعلی حاضر به پایان دادن به کار نیست.

    رهبر ارکستر ملل در پایان افزود: عدم انتشار اثر از یک سو و عدم پرداخت دستمزد باقی‌مانده از سوی دیگر از لطمات مادی و معنوی است که به من به عنوان صاحب اثر وارد شده است. ضمن اینکه به هیچ عنوان دوست ندارم اثرم منتشر نشده و در دست ناشر حبس بماند. درست به همین دلیل است که در نگارش راپسودی شماره۲، نگاهی هم به اثر قبلی‌ام دارم و در نهایت این اثر را خودم منتشر خواهم کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=20180
       
    برچسب ها پیمان سلطانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *