×
×

آلبوم روح افزا، اثری از حسن کامکار

  • کد نوشته: 2010
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۸۹
  • ۰
  • تنها اثر صوتی پدر خانواده کامکار درقالب آلبوم موسیقی باعنوان روح افزا بزودی منتشر می‌شود. هوشنگ کامکار(سرپرست گروه کامکار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب گفت: این اثر در ۴۵ سال گذشته توسط پدرم با یک دستگاه ضبط صوت معمولی و به صورت بداهه‌نوازی براساس ردیف ضبط شده است. وی افزود: این […]

  • تنها اثر صوتی پدر خانواده کامکار درقالب آلبوم موسیقی باعنوان روح افزا بزودی منتشر می‌شود.
    هوشنگ کامکار(سرپرست گروه کامکار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب گفت: این اثر در ۴۵ سال گذشته توسط پدرم با یک دستگاه ضبط صوت معمولی و به صورت بداهه‌نوازی براساس ردیف ضبط شده است.
    وی افزود: این اثر براساس تکنیک‌های استاد صبا زده شده است و تنها اثری است که بداهه‌نوازی در آن به‌صورت واقعی انجام شده است چراکه آثار بداهه‌نوازی که این سالها منتشر می‌شود در استودیو چندین بار زده می‌شوند تا به صورت یک اثر دربیایند.
    کامکار در ادامه درباره جزییات این اثر موسیقایی که توسط موسسه آوای باربد منتشر می‌شود‏، گفت: آلبوم روح افزا؛ شامل ۵۰ دقیقه تکنوازی ویلن است که در دستگاه سه‌گاه و همایون نواخته شده است.
    هوشنگ کامکار که چهارشنبه هفته جاری به همراه گروه خود عازم نروژ است‏، خاطرنشان کرد: در این اثر موسیقی، پوزیسیون‌های چهارم و پنچم که در میان هیچ یک از نوازنده‌های آن دوره دیده نمی‌شود، نواخته شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=2010
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *