دو ناشر ایرانی در حالی برای شرکت در نمایشگاه جهانی موسیقی «وُمِکس» به اسپانیا سفر میکنند که به گفته یکی از این دو ناشر، دولت برخلاف دورههای قبل از آنها حمایت نکرد.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه جهانی موسیقی «ومکس» (WOMEX) بهعنوان بزرگترین مارکت تبادلات موسیقایی اروپا، از دوم تا ششم آبان ماه سال جاری در لاس پالماس اسپانیا برگزار میشود. این نمایشگاه بیست و سومین دوره خود را با حضور بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ فعال موسیقی از ۹۰ کشور مختلف شامل هنرمندان، تهیهکنندگان، مدیران جشنوارهها، ناشران موسیقی و سایر متخصصان مرتبط با صنعت موسیقی برگزار میکند.
در کنار برگزاری نمایشگاه ۷ سالن برگزاری کنسرت، نمایش فیلم، کارگاههای آموزشی، سخنرانیهای مرتبط با صنعت موسیقی و انتخاب ناشر برتر، از دیگر فعالیتهای اجرایی این رویداد خواهد بود.
اردوان جعفریان مدیر موسسه «پرده هنر موسیقی» و امیر عباس ستایشگر مدیر موسسه «پردیس موسیقی معاصر» با داشتن دو غرفه و عرضه و تبادل محصولات موسیقی به نمایندگی از کشورمان در این نمایشگاه شرکت کردهاند.
امسال از حمایتهای دولتی خبری نیست
اردوان جعفریان یکی از دو ناشر ایرانی شرکتکننده در نمایشگاه جهانی «ومکس» ضمن اشاره به همکاری نکردن سفارت اسپانیا و انتقاد از کمتوجهی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور نمایندگان ایرانی در این رویداد جهانی، برخلاف سالهای قبل، به خبرنگار مهر توضیح داد: بر اساس گزارش بودجه منتشر شده معاونت هنری در سالهای گذشته، برای هر یک از نمایشگاههای موسیقی «ومکس» و «میدِم (فرانسه)» درباره اعزام ناشران موسیقی، کمک هزینهای معادل ۵۰ میلیون تومان از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نظرگرفته شده بود.
وی ادامه داد: اما این حمایت برخلاف سال قبل، امسال وجود ندارد و ریالی از این کمک هزینه بهرغم هزینه ۸۰ میلیون تومانی شرکتکنندگان، به هیچ یک از ناشران اعزامی تعلق نگرفته و حضور ناشران بخش خصوصی در نمایشگاه امسال کاملا مستقل انجام شده است.
ردیف بودجه معاونت هنری برای حمایت از حضور ناشران ایرانی در نمایشگاههای جهانی
وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ارز در ماههای اخیر و سختی دوچندان فعالان هنری بالاخص در صنعت موسیقی، به نظر می رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میبایست در نگرش یکسویه خود به بخش خصوصی تجدید نظرکرده و حمایت از بخش خصوصی در حوزه بینالمللی را که پل ارتباطی این صنعت و هنر با ناشران و فعالان جهانی است را از مرحله شعار به عمل تبدیل کند.
دیدگاهتان را بنویسید