×
×

/ یک رپرتوار رنگارنگ

  • کد نوشته: 185302
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو با اشاره به برگزاری تازه ترین کنسرت این مجموعه موسیقایی از حضور خود در جمهوری آذربایجان و همکاری با نوازندگان ایرانی سخن گفت.

    / یک رپرتوار رنگارنگ
  • رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو با اشاره به برگزاری تازه ترین کنسرت این مجموعه موسیقایی از حضور خود در جمهوری آذربایجان و همکاری با نوازندگان ایرانی سخن گفت.

    وحید علیپور رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو درباره شکل‌گیری ارکستر فیلارمونیک باکو گفت: بنده فارغ‌التحصیل موسیقی در رشته ارکستر سمفونیک و اپرا هستم و زیر نظر ایوب بولیف رهبر ارکستر شناخته‌شده آذربایجانی دوره‌های رهبری ارکستر را گذراندم. من حین تحصیل بود که یک گروه کر دانشجویی تشکیل دادم و همزمان نیز رهبر ارکستر سمفونیک دانشگاه بودم که بر اساس این ۲ مجموعه کنسرت های متعددی را برگزار کردیم.

    وی با اشاره به شکل گیری ارکسترفیلارمونیک باکو گفت: با سختی‌های فراوان، خوشبختانه موفق شدم با کمک بهترین نوازندگان، ارکستری را تشکیل بدهم که اعضای آن اکثراً نوازندگان جوان و باتجربه هستند. ما با این ارکستر اجراهای بسیاری در ایران و آذربایجان داشتیم. این در حالی است که در سال ۹۵ در آذربایجان با دعوت از یک سولیست اکراینی که نوازنده پیانو است، قطعاتی از موتزارت و همچنین قطعه‌های دیگری اجرا کردیم که فیلم آن اجرا در فضای مجازی موجود است. با اینکه بنده از سال ۹۵ که به ایران آمدم اما ارتباط ما با اعضای ارکستر تاکنون حفظ شده و همچنان رهبر و سرپرست این ارکستر هستم. ما در این چارچوب اجراهایی را در ایران و شهر اردبیل برگزار کردیم و سه سال است که هر سال در مرداد با این ارکستر اجرا داریم که امسال نیز تصمیم گرفتیم در تهران کنسرتی را برگزار کنیم.

    این هنرمند با اشاره به آشنایی با امین غفاری توضیح داد: اهمیتی که این کنسرت در وهله اول برای من دارد آشنایی من با امین غفاری بود. من سال گذشته وی را در کنسرتش دیدم و نوازندگی او من را مجذوب کرد، او تکنیک بالایی داشته و به زیبایی ساز می‌نوازد. همین امر باعث شد که من با امین تماس گرفته و از وی برای حضور در کنسرت جدید دعوت کنم.

    علیپور با اشاره به رپرتوآر متنوع و اجرای تم‌های آشنا برای مخاطبان ایرانی عنوان کرد: رپرتوآر در نظر گرفته شده برای این کنسرت شامل قطعاتی بسیار رنگارنگ است. ما در این کنسرت قرار است موسیقی فیلم و قطعات کلاسیک و فوکلور آذربایجان را در کنار هم اجرا کنیم. این در حالی است که اجرای قطعات استادان آذربایجانی و قطعه‌ای از بزرگ نیازی رهبر ارکستر و آهنگساز از دیگر برنامه های ما برای این کنسرت خواهد بود.

    کنسرت امین غفاری نوازنده و سولیست ویولن با همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو به رهبری وحید علیپور روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=185302
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *