×
×

«اگر واقع گرا باشیم دوره آلبوم تمام شده است»

  • کد نوشته: 185261
  • 21 مرداد 1397
  • ۰
  • سیامک قلی‌زاده: رامین بهنا از آن دست موزیسین‌هایی است که در ژانر‌های متفاوتی کار کرده و در تمام این سال‌ها استاندارد کیفی را حفظ کرده است. در موسیقی تلفیقی تجربه‌های آویژه پس از بیست سال هنوز هم کلیشه‌ای نشده، در حوزه موسیقی فیلم تجربه‌های فراگیری مانند دوران سرکشی داشته و با گروه راز شب راک فارسی تولید کرده است. موسیقی پاپ را هم با محمد نوری تجربه کرده و حالا پس از چند سال قرار است دوباره آثار با کلام تولید کند.

    «اگر واقع گرا باشیم دوره آلبوم تمام شده است»
  • رامین بهنا

    رامین بهنا

    سیامک قلی‌زاده: رامین بهنا از آن دست موزیسین‌هایی است که در ژانر‌های متفاوتی کار کرده و در تمام این سال‌ها استاندارد کیفی را حفظ کرده است. در موسیقی تلفیقی تجربه‌های آویژه پس از بیست سال هنوز هم کلیشه‌ای نشده، در حوزه موسیقی فیلم تجربه‌های فراگیری مانند دوران سرکشی داشته و با گروه راز شب راک فارسی تولید کرده است. موسیقی پاپ را هم با محمد نوری تجربه کرده و حالا پس از چند سال قرار است دوباره آثار با کلام تولید کند.

    • پیش از هر چیز لطفاً از فعالیت‌های جدید گروه بهنا بگویید. آلبوم، تک آهنگ یا کنسرتی در برنامه امسال گروه وجود ندارد؟

    در حال حاضر مشغول تولید موسیقی هستم. تمرکزم روی ساخت است. چند کار بی‌کلام را تنظیم مجدد کردم و بقیه آثار باکلام هستند. قرار است در تولید این آثار با کلام با چند خواننده همکاری کنم. تعدادی تمام شده و شاید چهار قطعه دیگر هم تولید کنیم.

    • قرار است این آثار به شکل یک آلبوم عرضه شود؟

    اگر واقع گرا باشیم دوره آلبوم تمام شده است. بهترین راه این است که به شکل تک آهنگ منتشر شوند و پس از آن در قالب یک آلبوم هم عرضه شود.

    • خواننده‌های این آثار مشخص شده‌اند؟

    بله. اما اگر اشکالی ندارد فعلاً نام نبرم.

    • به غیر از «مانی صفی‌خوانی» اگر امکان دارد یک نفر دیگرشان را هم نام ببرید.

    خب «بهزاد عمرانی»، «امید نعمتی» و «ماکان اشگواری» هم هستند و البته «رضا رامتین‌نیا». به هر حال در پروژه جدید روی کار باکلام تمرکز کردم.

    • پروژه‌هایی که خارج از گروه بهنا انجام دادید چگونه شکل گرفت؟ آیا تنها برای کسب درآمد بود؟

    برخی همسو با آثار گروه بهنا است و مابقی سفارشی. البته برخی از دوستان در آموزشگاه زیر نظر من در کلاس‌های تمرین گوش و سلفژ شرکت می‌کنند و بعضی را به معلم‌های آواز معرفی می‌کنم. پس از آن بر اساس درخواست آن‌ها شاید آثاری را هم برایشان تولید کنم. در پروژه‌های جانبی هم ممکن است یک آلبوم تولید کنم. رضا رامتین‌نیا هم از موزیسین‌های قدیمی است که استایل خاص و توانایی بالایی دارد. از میان آثارش می‌توان دو آلبوم تهیه کرد و جدا از کارهای شخصی‌اش در پروژه‌های خودم هم از ایشان استفاده خواهم کرد.

    • گویا در رابطه روند صدور مجوز با خواننده‌های جدیدی که کار کردید مشکلی وجود داشته است؟

    در درجه اول اینکه سیستم اینترنتی شده و الزامی به حضور فیزیکی نیست اقدامی مثبت است. اما برایم جالب است که پس از گذراندن مراحل مجوز شعر در مجوز شورای موسیقی وزارت ارشاد، پاسخ‌های عجیبی دریافت می‌کنم. اصلاً به پیشینه افراد توجه نمی‌کنند و شاید بتوان گفت که سلیقه‌ای عمل می‌کنند. باید به این عزیزان گفت چرا هنرمندان را فراری می‌دهید. بگذارید آثار از مجرای قانونی ارشاد عبور کند وگرنه فضا برای انتشار آثار از طریق مسیرهای دیگر باز است که نمی‌توانید نظارتی روی آن داشته باشید.

    شما در ارائه آثارتان با چنین نظرات سلیقه‌ای روبه‌رو شدید؟

    بله در مورد یکی از آثار به ما جواب عجیبی دادند؛ «خواننده از لحاظ کیفی مشکل دارد». چنین نظری نامشخص و سلیقه‌ای است چراکه به هیچ مشکلی به شکل مستقیم اشاره نشده است. من وقتی با اینگونه نظرات مواجه می‌شوم از خیر مجوز می‌گذرم. کار من به قوانین کشورم هیچ تضاد و تعارضی ندارد. مجوز تنها سودی که دارد پخش اثر دو یا سه کانال و رسانه رسمی است که در مجموع شاید صد هزار مخاطب هم نداشته باشند!

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *