×
×

تعداد شرکت کنندگان در سازهای تار و سه تار تا آنجایی که من اطلاع دارم بسیار چشمگیر است

  • کد نوشته: 183341
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • حسین علیزاده هنرمند برجسته موسیقی ایرانی در خصوص کیفیت آثار ارسالی به جشنواره دوازدهم گفت: تعداد شرکت کنندگان در سازهای تار و سه تار تا آنجایی که من اطلاع دارم بسیار چشمگیر است. که البته سطح کیفی شرکت کنندگان ساز تار با دیگران بسیار متفاوت بود و از نظر نوازندگی و درک موسیقی فوق العاده […]

    تعداد شرکت کنندگان در سازهای تار و سه تار تا آنجایی که من اطلاع دارم بسیار چشمگیر است
  • حسین علیزاده هنرمند برجسته موسیقی ایرانی در خصوص کیفیت آثار ارسالی به جشنواره دوازدهم گفت: تعداد شرکت کنندگان در سازهای تار و سه تار تا آنجایی که من اطلاع دارم بسیار چشمگیر است. که البته سطح کیفی شرکت کنندگان ساز تار با دیگران بسیار متفاوت بود و از نظر نوازندگی و درک موسیقی فوق العاده بودند و باید از این زحمات این عزیزان و خانواده ها و همین طور اساتیدشان تقدیر کرد. تمامی شرکت کنندگان ما در بخش تار، از سطح بسیار بالایی برخوردار بودند و تفاوت آشکاری با هم نداشتند و نفرات برتر قطعا با تفاوت های جزیی نسبت به سایرین انتخاب خواهند شد.

    این نشان می دهد که سطح آموزش در ساز تار چه در تهران و نیز در شهرستان ها بسیار دقیق و درست است. ما از تمام نقاط کشور شرکت کننده داشتیم و این استقبال بسیار خیره کننده بود.

    این نوازنده پیشکسوت به ویژگی های منحصر به فرد ساز سه تار اشاره کرد و گله ای نیز از سازندگان این ساز داشت:

    در بخش سه تار هم سطح شرکت کنندگان خوب بود، اما انتظار ما از نوازندگان چیز دیگری بود. شاید به این دلیل که، ساز سه تار یک مقدار خاص است، نواختن ساز سه تار نیازمند بلوغ درونی است و لازمه نواختن آن درک درست موسیقی ایرانی، برای فهمیدن و پیاده کردن ظرایف ساز سه تارحین اجرا است و شرکت کنندگان خیلی متوجه این امر نیستند. به همین دلیل، شرکت کنندگان در ساز تار موفق تر عمل کردند.

    لازم می دانم به کیفیت سازها هم اشاره کنم با این که تعداد زیادی از سازهای هنرجویان کیفیت مناسبی داشتند و جا دارد از سازندگان آن ها تشکر کنم. اما بعضا، به خصوص در ساز سه تار، سازهای ناکوک زیادی داشتیم که از لحاظ پرده بندی درست نبودند و باید ازسازندگان سازها بخواهم که در هنگام ساخت سازها دقت بیشتری به خرج دهند.

    این هنرمند نیز همچون سایر هنرمندان، خواستار انجام حمایت های جدی از نفرات برتر جشنواره ادامه داد:در مجموع همان طور که این جشنواره ملی تا امروز تداوم پیدا کرده است و هر دوره علاقمندان زیادی را جذب می کند و ما هم هر سال نتایج درخشان تری را به دست می آوریم. لازم است که معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که پایه گذار این جشنواره است آتیه داران و افراد با استعداد این جشنواره را حمایت کند و این جوانان با امکانات بهتری، تحت آموزش قرار بگیرند و ما امیدوار باشیم با شکل گیری درست نسل آینده، موسیقیدان ها و نوازندگان بسیار با کیفیتی داشته باشیم. ما امروز وقتی هنرجویان بسیار کم سن را می بینیم که این قدر با اتکا به توانایی ها و استعدادشان می نوازند، می توانیم به فردا امیدوار باشیم و خوشبختانه جشنواره جوان این بستر را فراهم می کند و فقط با کمی حمایت می توانیم این سرمایه های بزرگ را به مسیر درستی هدایت کنیم.

    او در پایان به فضای مثبت رقابت های جشنواره اذعان داشت و خاطر نشان کرد: فضای رقابتی که در جشنواره شکل گرفته است بسیار مفید است و من به شخص کسانی را که ممکن است چند دوره در جشنواره شرکت کرده باشند، اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده اند را تحسین می کنم، در نگاه معمولی ممکن است دیگران فکر کنند این هنرجو نا امید شود، اما درست در سال بعد با انگیزه و تلاش بیشتر در راستای هدفش گام بر می دارد و من فکر می کنم شرکت کنندگان رده های سنی «الف» و «ب» را باید بسیار جدی گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=183341
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *