×
×

در جریان اختتامیه جشنواره «ام اس»

  • کد نوشته: 183327
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • رونمایی از کلیپ «یادگار سرو» با حضور علاقه‌مندان به هنر و چهره‌هاى فرهنگى، هنرى و اجتماعی و عوامل سازنده این کلیپ در تالار ایوان شمس انجام شد. پخش این کلیپ، حسن ختام رویداد اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع بیماری «ام اس» بود که بانى برگزارى آن انجمن ام اس ایران است. کارگردان یادگارسرو […]

    در جریان اختتامیه جشنواره «ام اس»
  • رونمایی از کلیپ «یادگار سرو» با حضور علاقه‌مندان به هنر و چهره‌هاى فرهنگى، هنرى و اجتماعی و عوامل سازنده این کلیپ در تالار ایوان شمس انجام شد. پخش این کلیپ، حسن ختام رویداد اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع بیماری «ام اس» بود که بانى برگزارى آن انجمن ام اس ایران است. کارگردان یادگارسرو با تلفیق اجراى پرفورمنس هنرى و آهنگسازی و اجرای اساتید به نام حوزه موسیقی، تصویری ماندگار از مفهوم  ام اس را برای مخاطبان امروز رقم زده است.

    ترانه زیبای هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی و نوازندگی  کیوان ساکت و خوانش و اجرای پرفراز و فرود وحید تاج، تاثیر گذاری این ویدیو کلیپ را دو چندان کرده است. وحید تاج و کیوان ساکت از جمله مهمانان این برنامه بودند و براى جمعیت حاضر در سالن قطعات تاثیرگذاری را اجرا کردند که استقبال و تشویق حضار را به دنبال داشت.

    حسین کاکاوند (تهیه کننده)، مازیار رضاخانى (کارگردان)، علی تبریزی (فیلمبردار و تدوین) و لادن قناد (کارگردان پرفورمنس) عوامل سازنده این کلیپ هستند که سال‌ها دغدغه این بیمارى را داشته‌اند و حضورشان به همراه بازیگران و عوامل فنی کلیپ روى سن با تشویق حضار روبرو شد. انجمن ام اس ایران، به عوامل سازنده این کلیپ به رسم یادبود، تندیس این انجمن را اهدا کرد.

    از جمله چهره‌هاى اجتماعى و سیاسى حاضر در این مراسم محمد هادى ایازی (معاون اجتماعی وزیر بهداشت)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد فارابی)، سمانه زمانی (مدیرکل سلامت شهرداری تهران) و دکتر محمدعلی صحرائیان (نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران) بودند.

    در این مراسم، پس از صحبت‌هاى سید جواد یحیوی(مجرى مراسم) درباره ماهیت جشنواره و پخش ویدیویى درباره مشکلات مبتلایان به ام اس، محمد هادى ایازی و حسین کاکاوند (مدیراجرایی برنامه های روزجهانی ام اس
    و تهیه کننده کلیپ یادگارسرو) درباره هدف از برگزارى این جشنواره و تأثیر آن بر جامعه، صحبت کردند.

    حسین کاکاوند با اشاره به این که تصویر مخاطب عام از بیمار مبتلا به ام اس، زهرا سادات فیلم طلا و مس است گفت: «مبتلایان به ام اس زیادی در جامعه داریم که زندگی و ظاهری کاملاً عادی مثل باقی مردم دارند. موضوع مهم این است که باید از این بیماران حمایت کنیم تا بیماری‌شان کنترل شود و به مراحل خطرناک نرسد.»

    او ادامه داد: «با ساخت این کلیپ می‌خواستیم تصویر غلط مخاطبان را درباره بیمارى ام اس از بین ببریم. جشنواره سمفونی لک‌لک‌ها، در واقع می‌خواهد با زبان، هنر و خلاقیت شرکت‌کنندگان به جامعه بگوید که ام اس، فرد مبتلا را به دره نینداخته است. اما نگاه جامعه او را به دره‌ای می‌اندازد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.»

    جشنواره فرهنگی هنری امسال با عنوان سمفونی لک‌لک‌ها با هدف معرفی ایده‌های نو و آفرینش‌های متفاوت و خلاقانه هنری با موضوع ام اس از ۲ تیر ماه امسال تا ٢٠ تیر در محل فرهنگستان هنر برپا بود. هدف از برگزاری سالیانه این جشنواره، شناخت بهتر و صحیح جامعه نسبت ام‌اس است. شعار امسال روز جهانى ام اس، در کنار هم برابر ام اس است.

    https://musiceiranian.ir/?p=183327
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *