×
×

کنسرت گروه مهراس

  • کد نوشته: 18323
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۰
  • کنسرت گروه مهراس برگزار می شود

  • گروه مهراس کنسرتی را به آهنگسازی سهیل ابراهیم پور ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت جاری در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می برد.

    خواننده گروه مهراس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران ضمن اعلام این خبر گفت: گروه مهراس در این کنسرت که از ساعت ۱۸ آغاز می شود برنامه خود را در دو بخش و در دستگاه های همایون و نوا اجرا خواهد کرد.

    صادق شیخ زاده در ادامه افزود: برنامه ما با اجرای پیش درآمدی در همایون که حالتی ضربی دارد آغاز می شود و در ادامه، آوازی بر روی پایه ای که اعضای گروه می نوازند اجرا می شود. در ادامه آواز نیز قطعه«تیرگان» با ریتمی لنگ اجرا خواهد شد.

    وی همچنین تصریح کرد: قطعه«باز آی تا نگری» دیگر تصنیفی است که در این بخش اجرا می شود و به دنبال آن به اجرای ساز و آواز در فضای بیات ترک و همایون خواهیم پرداخت. پایان بخش قسمت اول برنامه را نیز قطعه«رومی» تشکیل می دهد.

    این خواننده ادامه داد: در بخش دوم برنامه ابتدا تصنیف نوا و سپس سه نوازی سنتور، تار و تنبک اجرا می شود. اجرای آواز با همراهی ساز نی، تصنیف«وطن» و تصنیف کردی«کابوکی» دیگر قطعات این بخش را تشکیل می دهند.

     شیخ زاده در مورد اعضای گروه مهراس گفت: در این کنسرت نیکو نیکزاد(سنتور)، مهرنام رستگاری(کمانچه)، تینا لاجوردیان(عود)، بابک جعفری(تار)، البرز خانی(کوبه ای)، علی سعیدی(کوبه ای)، سهیل ابراهیم پور(نوازنده نی و آهنگساز) و خود من به عنوان خواننده، گروه مهراس را همراهی خواهیم کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=18323
       
    برچسب ها گروه مهراس

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *