×
×

در سن ۷۹ سالگی

  • کد نوشته: 182434
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • درگذشت قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان شرقی

  • ایسنا ۶ تیرماه ۱۳۹۷ نوشت:

    کاظم علیزاده نوبری که به عنوان قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان شرقی شناخته می‌شد، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

    به گزارش ایسنا، نوبری متولد سال ۱۳۱۸ بوده و بیش از ۵۰ سال با مطبوعات در زمینه عکس خبری همکاری داشت.
    وی بعد از ظهر یکشنبه (سوم تیر ماه) به علت کسالت دار فانی را وداع گفت.

    پیکر این عکاس پیشکسوت مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان صبح امروز، سه شنبه تشییع شد و مراسم شام غریبان آن مرحوم از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در حسینیه موسی بن جعفر برگزار می‌شود.

    انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در پی درگذشت کاظم علیزاده نوبری عکاس پیشکسوت مطبوعات آذربایجان پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

    “دست تقدیر نوبرانه دیگری از بوستان مطبوعات آذربایجان گلچین کرد

    دست تطاول روزگار، دیگر بار از آستین فرشته مرگ برون آمد و گل دیگری را از بوستان معطر و پرافتخار آذربایجان برچید.

    این بار و در آغازین روزهای گرم تابستان، تقدیر، نوبرانه‌ای از اصحاب رسانه گلچین کرد و «نوبری عزیز» را از جمع مشتاقان و اصحاب فرهنگ و هنر و مطبوعات به سوی جهان ابدی پرواز داد و همکاران و خبرنگاران و عکاسان مطبوعاتی را داغدار کرد.

    کاظم علیزاده نوبری، عکاس پیشکسوت مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان که نه تنها خبرنگاران بلکه اغلب مردم آذربایجان و ایران و روزنامه خوان‌های وفادار، با عکس‌ها و تصاویر این پیر تصویرساز، خاطره‌ها دارند جمع ما را ترک کرد تا به خیل سفرکردگان قبلی این جمع مانند زنده نامان: آرش آزاد، اعلمی، حمزه‌زاده، شفائی و … بپیوندد.

    نوبری با کوله باری از تجربه و پشتکار و همت و تعصبی که نسبت به شرافت قلم و لنز دوربین داشت با ثبت دقیق واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و ورزشی، چراغ راهی است برای همه زنان و مردان و جوانانی که به تازگی قدم در راه پر فراز و نشیب «اطلاع رسانی» و مطبوعات گذاشته‌اند.

    باید درس غیرت و مردانگی و تلاش خستگی‌ناپذیر را از مردی بیاموزیم که در دوران فقدان تکنولوژی‌های پیشرفته رسانه‌ای و در نبود امکانات تصویربرداری مدرن روز، خاطره انگیزترین تصاویر و ماندگارترین لحظات شادی آفرین و غمبار را ثبت و ضبط کرد تا آیندگان با تورق برگ های تاریخ، ضمن اشرافیت کاملِ تصویری بر رویدادهای گذشته، بر ذوق هنری و همت و ایثار این پیر و مرشد مطبوعات آفرین بگویند.

     یک بار دیگر، درگذشت این همکار سختکوش و دلجوان جامعه مطبوعاتی ایران و آذربایجان را به عموم همکاران رسانه ای و خانواده داغدار ایشان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن عکاس فرهیخته و یار وفادار، رحمت و مغفرت الهی و علو درجات مسئلت می‌نمائیم.»

    به گزارش ایسنا، محمد سلطانی فر هم در پیامی درگذشت «کاظم علیزاده نوبری» عکاس پیشکسوت مطبوعاتی را تسلیت گفت.

    در پیام معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

    «انا لله و انا الیه راجعون

    درگذشت زنده یاد حاج کاظم علیزاده نوبری، عکاس پیشکسوت مطبوعات را به خانواده محترم ایشان، دوستان و جامعه رسانه‌ای کشور بویژه فعالان مطبوعاتی استان آذربایجان شرقی تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر مسالت دارم.»

    مرحوم علیزاده نوبری که به عنوان قدیمی‌ترین عکاس خبری آذربایجان‌ شرقی شناخته می‌شد، بسیاری از وقایع مهم ایام انقلاب و دفاع مقدس و همچنین رویدادهای بین المللی ورزشی را عکاسی کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=182434
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *