×
×

یک آهنگساز می‌گوید قطعاتی که هیت می‌شوند و به قولی تو ماشینی هستند، مصرفی‌اند، اما ماندگار نمی‌شوند.

  • کد نوشته: 177129
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام فروردین ۱۳۹۷
  • ۰
  • سعید شریفیان آهنگساز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: یک گروه کر تشکیل دادم و مشغول به کارهای این گروه هستم. قطعاتی برایشان نوشتم که ازنظر تکنیکی به پیشرفتشان کمک می‌کند. او در خصوص دوری خود از موسیقی فیلم توضیح داد: در دهه هفتاد در دنیای موسیقی اتفاق خاصی نمی‌افتاد و اجراها در حد چند […]

    یک آهنگساز می‌گوید قطعاتی که هیت می‌شوند و به قولی تو ماشینی هستند، مصرفی‌اند، اما ماندگار نمی‌شوند.
  • سعید شریفیان آهنگساز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: یک گروه کر تشکیل دادم و مشغول به کارهای این گروه هستم. قطعاتی برایشان نوشتم که ازنظر تکنیکی به پیشرفتشان کمک می‌کند.

    او در خصوص دوری خود از موسیقی فیلم توضیح داد: در دهه هفتاد در دنیای موسیقی اتفاق خاصی نمی‌افتاد و اجراها در حد چند سرود بود و خیلی کم قطعاتی خارج از این چارچوب کار می‌کردیم. بخشی از فعالیت‌های موسیقی نیز در بخش فیلم انجام می‌گرفت، سطح فیلم‌ها نیز بالاتر بود. اما این روزها فیلم‌هایی نیستند که تأثیر کافی را بگذارند و بخواهم برایش کاری بسازم. من کار در حوزه فیلم را بسیار دوست دارم و اگر فیلمی باشد که من را جذب کند به‌طورقطع راغب به همکاری هستم.

    وی ادامه داد: خلاقیت مسئله بسیار مهمی در هنر است. فیلم‌هایی که در ایران ساخته می‌شود را می‌توان تنها محدود به چند دسته کرد. فیلم‌هایی داریم به‌شدت اجتماعی که در انتها راه‌کاری ارائه نمی‌کنند. قسمت دیگر، فیلم‌های دفاع مقدس، قهرمان گرایی، کمدی سطح پایین و … را شامل می‌شود. دراین‌بین چیزی نیست که هنرمند را بر سر ذوق آورد.

    شریفیان گفت: بیشتر از ۹۰ کار دارم و بسیاری از آن‌ها اجرا شده است. چند آلبوم منتشر کرده‌ام، اما انگیزه از من گرفته‌شده است. ما با تمام سختی‌ها و شرایط محدود در هر مرحله فعالیت می‌کنیم و درنهایت به بحث ناشر و پخش نادرست می‌رسیم. ما رسانه‌ای مانند تلویزیون را در کنار خودمان در نقش حمایت‌کننده و یا حتی تبلیغات نداریم. بنابراین ارائه اثر به جامعه بسیار با مشکل همراه است چون ما ناشری با درک موسیقیایی بالا نداریم.

    این هنرمند به کار موزیسین‌های امروزی اشاره کرد: در حال حاضر بحثی که مطرح است، شرایط موجود است. به‌هرحال سطح و هزینه کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

    او به علت چنین اشاره کرد: جامعه ما همیشه بدون سنجش دنباله‌رو مسیر کشورهای دیگر است. وقتی هنرمندان ما می‌بینند در هالیوود همه‌چیز با سمپل‌ها انجام می‌گیرد، استفاده از این مسیر را طبیعی می‌دانند. مسئله مهم بودجه است. استودیوهایی که بتوانند ارکستر بزرگی در خود جای دهند محدود هستند.

    وی در پایان گفت: موسیقی‌ پاپ مانند روزنامه است و به امروز اختصاص دارد. این فرق اساسی پاپ و موسیقی غنی است. موسیقی غنی مدت‌ها باقی می‌ماند. قطعاتی که هیت می‌شوند و به قولی تو ماشینی هستند، مصرفی‌اند و این نیز کاربردی از موسیقی است اما باید در نظر داشت که ماندگار نمی‌شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=177129
       
    برچسب ها سعید شریفیان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *