×
×

ضبط آلبوم تا پایان فروردین ۹۷

  • کد نوشته: 176597
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۵ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • سرپرست گروه« سازینه» در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری یک کنسرت در عسلویه، تالیف یک مجموعه پژوهشی درباره موسیقی سواحل جنوبی و پایان مراحل ضبط اولین آلبوم رسمی این گروه خبر داد. پیمان بزرگ نیا پژوهشگر موسیقی نواحی و سرپرست گروه موسیقی «سازینه» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه […]

    ضبط آلبوم تا پایان فروردین ۹۷
  • سرپرست گروه« سازینه» در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری یک کنسرت در عسلویه، تالیف یک مجموعه پژوهشی درباره موسیقی سواحل جنوبی و پایان مراحل ضبط اولین آلبوم رسمی این گروه خبر داد.

    پیمان بزرگ نیا پژوهشگر موسیقی نواحی و سرپرست گروه موسیقی «سازینه» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» طی روزهای دوم تا ششم فروردین امسال در منطقه عسلویه کنسرت ویژه ای توسط گروه «سازینه» اجرا می شود که در این کنسرت تلاش شده با اجرای شادیانه های موسیقی اقوام ایران فضای متفاوتی را برای مخاطبان فراهم کنیم. این در حالی است که در کنار برگزاری این کنسرت آیتم های مختلفی از جمله نقالی ویژه نوروز نیز تدارک دیده شده که تصور می کنم می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.

    وی ادامه داد: کار دیگری که این روزها به شدت مشغول تدوین و گردآوری آنها هستم به تالیف کتابی با موضوع موسیقی سواحل جنوبی کشور بازمی گردد که هم اکنون مشغول تنظیم و تالیف منابعی هستم که به دست آمده است. این کتاب دربرگیرنده مجموعه آواها و پژوهش های میدانی و علمی انجام گرفته پیرامون موسیقی مناطق جنوبی کشور به ویژه سواحل جنوبی است که می تواند منبع خوبی در حوزه پژوهش موسیقی جنوب کشور باشد. البته کتاب های دیگری نیز دارم که به مرحله انتشار رسیده اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از ناشران هنوز نتوانسته ام آنها را به مرحله انتشار برسانم.

    بزرگ نیا درباره سرنوشت اولین آلبوم رسمی گروه «سازینه» گفت: اگر مشکلی پیش نیاید تا پایان فروردین ضبط کامل آلبوم به پایان می رسد و طبق برنامه ریزی ها امیدوارم تا بهار سال آینده بتوانیم شاهد انتشار رسمی این مجموعه باشیم. محتوای این مجموعه هم که قرار است به صورت صوتی و تصویری در دسترس مخاطبان قرار گیرد با نگاه مردمی تر و شباهت های موسیقایی موسیقی اقوام ایران در حوزه شادیانه هاست که مطمئنم می تواند مورد پسند دوستداران موسیقی اقوام ایران قرار گیرد. این آلبوم مجموعه ای از ترانه های مرزهای جغرافیایی ایران است که این بار تلاش کردیم از حوزه مرزهای فرهنگی به ماجرا نگاه کنیم که چگونه این مرزهای فرهنگی موجب متصل شدن موسیقی فرهنگ های مختلف اقوام شده است.

    گروه موسیقی «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ نیا دی ماه سال جاری بود که اولین کنسرت رسمی خود را به همت موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» در تالار وحدت تهران اجرا کرد. در این کنسرت محمد ابراهیم عالمی خواننده مازندران، بخشی حسین ولی نژادخواننده خراسان، کوروش اسدپورخواننده بختیاری، ابراهیم خان کهندل پور خواننده قشقایی، صلاح خضری خواننده کردستان، احسان عبدی پور خواننده لرستان، محمود فرضی نژادخواننده گیلان، عباس رسول زاده خواننده آذربایجان، موسی موسوی خواننده کهگیلویه و بویر احمد، عیسی سلیمیان خواننده بوشهر بخشی از گروه اجرایی را تشکیل می دادند.

    این گروه در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز به اجرای برنامه ای پژوهشی در حوزه موسیقی نواحی پرداخت که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=176597
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *