×
×

با حضور معاون هنری وزیر ارشاد

  • کد نوشته: 175904
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۸ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • هفتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه ۱۶ اسفند در تالار رودکی پایان یافت.

    با حضور معاون هنری وزیر ارشاد
  • هفتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه ۱۶ اسفند در تالار رودکی پایان یافت.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در آخرین شب هفتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر به تماشای اجراهایی از ساخته های علیرضا مشایخی با اجرای صنم قراچه‌داغی به‌همراه ارکستر فلوت‌ریکوردر پارس به ‌رهبری مهرداد تیموری و اجرای صنم قراچه‌داغی به‌ همراه ارکستر مجلسی شرق به ‌رهبری مهرداد تیموری در تالار رودکی نشست.

    گروه موسیقی تهران همزمان با بیست و پنجمین سال فعالیت خود هفتمین دوره فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر را ۱۲ تا ۱۶ اسفند در تالار رودکی تهران برگزار کرد. این گروه که توسط فریماه قوام‌صدری و علیرضا مشایخی در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد، تاکنون هفت فستیوال برگزار کرده و در هر دوره‌ آن نوازندگانی در قالب سُلو، آنسامبل و اُرکستر شرکت داشته و تاکنون آهنگسازانی را به جامعه‌ موسیقی ایران معرفی کرده است.

    این گروه مبتنی بر اندیشه‌ علیرضا مشایخی و همراهیِ فریماه قوام‌صدری، با تلقی و صورت‌بندیِ ویژه‌ای از مفهوم فستیوال، روند شایع و خطّیِ تاریخ موسیقی را لغو و گِرِدهم‌آیی میان دوره‌های متفاوت تاریخ موسیقی برقرار می‌کند. ازاین‌رو «فستیوال موسیقیِ کلاسیک تا معاصر» درصدد است تا جشنی برای «امرِ نو» و «موسیقیِ نو» باشد. در این صورت‌بندی، فستیوال به معنای حقیقیِ خود بازمی‌گردد که نتیجه‌ آن گردهمایی تاریخ، ترادیسیون و گذشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=175904
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *