×
×

نمایشگاه عکس‌های «مائورو ویتالیه» آغاز به کار کرد

  • کد نوشته: 175388
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۵ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • نمایشگاه عکس‌های «مائورو ویتالیه» در قالب رویداد تصویر سال در حالی درهای خود را گشود که بانوی قشقایی موسیقی ایران لالایی سر داده بود. این نمایشگاه با نام «مردم و سرزمین پشمینه» عصر ۱۴ اسفندماه در گالری «نامی» خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه که در قالب رویداد «تصویر سال» […]

    نمایشگاه عکس‌های «مائورو ویتالیه» آغاز به کار کرد
  • نمایشگاه عکس‌های «مائورو ویتالیه» در قالب رویداد تصویر سال در حالی درهای خود را گشود که بانوی قشقایی موسیقی ایران لالایی سر داده بود.

    این نمایشگاه با نام «مردم و سرزمین پشمینه» عصر ۱۴ اسفندماه در گالری «نامی» خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز کرد.

    در این نمایشگاه که در قالب رویداد «تصویر سال» برگزار می‌شود، چیزی در حدود ۶۰ اثر ارائه شده است.

    ویتالیه در این تصاویر به نمایش سنت‌های فرهنگی و کشف مسیر شعبانی ایران و ایتالیا می‌پردازد.

    این عکاس سعی کرده است نحوه زندگی و امرار معاش زندگی مردم کوچ‌نشین را به نمایش بگذارد. در این نمایشگاه تعداد زیادی پرتره از مردمان کوچ‌نشین ارائه شده است.

    بخشی از این عکس‌ها نمایانگر زندگی ایل قشقایی در ایران است که پروین بهمنی (لالایی‌خوان قشقایی) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خوانش لالایی مشغول بود. بهمنی این لالایی را هنگامی که دختر بزرگش برای تحصیل به ایتالیا سفر کرده بود، می‌خوانده است.

    در این مراسم افرادی مانند سید محمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، سیف‌الله صمدیان (عکاس و دبیر تصویر سال)، یدالله کابلی خوانساری (خوشنویس)، نگار نادری‌پور (مجسمه‌ساز)، مهدی افضلی (رئیس موسسه توسعه هنرهای معاصر)، مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان)، کاردار سفارت ایتالیا در تهران، بهرام کلهرنیا (گرافیست) و … حضور داشتند.

    این نمایشگاه که تا بیستم اسفندماه ادامه دارد جایگزین نمایشگاه «تصویر مناطق محروم» شده است.

    به گزارش ایسنا، مائورو ویتالیه هنرمند عکاس ایتالیایی است که مسئول بخش تصویری در فعالیت‌های فرهنگی و انتشاراتی، نمایشگاه‌ها و فضاهای تبلیغاتی دفتر میراث باستانی آبرو تزو در ایتالیاست و پنج سال سرپرست بخش مجله آبرو تزو بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=175388
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *