×
×

سه‌شنبه ۸ اسفند در ارسباران

  • کد نوشته: 174442
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۶ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • نوزدهمین نشست« آیین آواز» از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۸ اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود؛ این آخرین برنامه از سلسله نشست‌های ماهانه آیین آواز در سال ۹۶ خواهد بود. در این نشست تخصصی که کانون موسیقی ارسباران مبدع و برگزار کننده آن است به مانند برنامه‌های قبلی چند اجرای آواز به همراه دو پنل فنی […]

    سه‌شنبه ۸ اسفند در ارسباران
  • نوزدهمین نشست« آیین آواز» از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۸ اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود؛ این آخرین برنامه از سلسله نشست‌های ماهانه آیین آواز در سال ۹۶ خواهد بود.

    در این نشست تخصصی که کانون موسیقی ارسباران مبدع و برگزار کننده آن است به مانند برنامه‌های قبلی چند اجرای آواز به همراه دو پنل فنی و تئوریک گنجانده شده است.

    ابتدا حاتم عسکری فراهانی مدرس و ردیف‌دان باسابقه، میهمان ویژه و استاد مدعو این ماه در مبحث فنی و تئوریک نشست با عنوان «آوازخوانی در موسیقی ایرانی» به همراه علی شیرازی عنوان کارشناس مجری شرکت خواهند کرد. در ادامه قرار است عسکری فراهانی به همراه تار سروش یغمایی، قطعه آوازی را هم اجرا کند. دومین مبحث فنی و تئوریک این نشست نیز به بررسی موضوع «آسیب‌شناسی حنجره» اختصاص دارد. در این بخش از برنامه، فریبا یاوری به عنوان کارشناس حضور خواهد یافت. این پژوهشگر همچنین نویسندۀ کتاب «ساز حنجره و چالش‌های تولید صوت» است که به‌تازگی توسط نشر سوره‌‌مهر منتشرشده است.

    از اجراهای این نشست می‌توان به آوازخوانی علیرضا حاجی‌طالب به همراه محمدامین اکبرپور نوازنده تار و سرپرست گروه همنوازان سایه، اشاره کرد. این آواز با شعری از امیر خاکسار در «کرد بیات» خوانده خواهد شد. آواز محمود جاهد را هم در بخشی دیگر، آرمان دکه‌ای (سه‌تار)، امین دارابی (دف) و مهدی علیزاده (تمبک) همراهی می‌کنند. قطعه آوازى نیز در دستگاه راست‌پنج‌گاه توسط علیرضا عابدی و در ادامه، تصنیفى ازآلبوم «به رنگ پرچم» به نوازندگی و همراهی دو برادر هنرمند به نام‌های امید و حمید داورزنى ارائه می‌شود. آلبوم مذکور آخرین اثر این گروه است که سال گذشته با صدای علیرضا عابدی و هنرنمایی برادران داورزنی به بازار موسیقی عرضه شده بود.

    نشست تخصصی آموزشی آیین آواز نزدیک به دو سال است که توسط کانون موسیقی ارسباران ابداع و راه‌اندازی شده و در این مدت ضمن ارائه مباحث فنی آوازی خوانندگان بسیاری در آن به اجرای آواز پرداخته‌اند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا (ضلع شمال غربی پل سیدخندان) واقع شده و ورود به نشست آیین آواز برای همگان آزاد و رایگان خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=174442
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *