×
×

مراسم بدرقه محسن سلیمانی برگزار شد

  • کد نوشته: 172100
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۸ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • بدرقه هنرمند سرشناس در هوای برفی به آرامگاه ابدی

  • ایسنا نوشت: برف تهران رنگ و بوی دیگری به مراسم بدرقه محسن سلیمانی به خانه ابدی داد؛ مراسم بدون حضور پیکر او و با بزرگداشتش برگزار شد و در ادامه تشییع و تدفین در بهشت زهرا (س) انجام خواهد شد.

    مراسم بدرقه محسن سلیمانی، نویسنده، مترجم، طنزپرداز و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، به خانه ابدی صبح امروز (یکشنبه، هشتم بهمن‌ماه) در حالی برگزار شد که به خاطر بارش برف سنگین، پیکر او که از بلگراد به تهران منتقل شده است، به محل پیش‌تر اعلام‌شده یعنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آورده نشد و مراسم به شکل بزرگداشت برپا شد. قرار است مراسم تشییع پیکر سلیمانی امروز در بهشت زهرا (س)‌ برگزار  و پیکر او در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

    در مراسمی که صبح هشتم بهمن‌ماه در محل حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سازمان محل خدمت این چهره فرهنگی برگزار شد، جمعی از همکاران او و چهره‌های فرهنگی حضور داشتند. از حاضران در این مراسم که در کنار خانواده سلیمانی بودند ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  سیدمحمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات و نویسندگانی همچون فرهاد حسن‌زاده،  فریدون عموزاده خلیلی و … بودند.

    مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و همچنین خواندن پیام‌های تسلیت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

    پس از آن قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنانی گفت: سه دهه است که همدیگر را می‌شناختیم و با هم کار می‌کردیم. این مجلس متعلق به نسلی است که سلیمانی نماد آن بود. اگر قرار بود یکی از بهترین‌ها را از این نسل انتخاب کنیم محسن سلیمانی یکی از این افراد است؛ کسی که برای انقلاب نوشت و زحمت کشید. از دست دادن او خسارتی جبران‌ناپذیر برای این سازمان بود و سازمان یکی از چهره‌های سرشناس خود را از دست داد. پر کردن خلأ افرادی مثل سلیمانی در سازمان دشوار است.

    در ادامه، فرزانه سلیمانی، دختر محسن سلیمانی، متنی احساسی را از خاطرات و فعالیت‌های پدرش خواند.

    قرار بود مراسم تشییع پیکر محسن سلیمانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شود اما اعلام شد به علت وضعیت جوی و بسته بودن جاده‌ها مراسم تشییع امروز در بهشت زهرا (س)‌ برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=172100
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *