×
×

بررسی نقش و جایگاه موسیقی در رسانه ها

  • کد نوشته: 1674
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۹ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • “رضا رضایی پایور” خواننده موسیقی سنتی کشورمان، روز سه شنبه‌ درباره نقش و جایگاه موسیقی در رسانه ها  گفت: از سال ۱۳۸۴ به این سو، تلویزیون تولید موسیقی سنتی را متوقف کرده و تنها به پخش کارهای قدیمی تر اکتفا کرده و در این زمینه کار تخصصی انجام نداده است. او که از خوانندگان نسل […]

  • “رضا رضایی پایور” خواننده موسیقی سنتی کشورمان، روز سه شنبه‌ درباره نقش و جایگاه موسیقی در رسانه ها  گفت: از سال ۱۳۸۴ به این سو، تلویزیون تولید موسیقی سنتی را متوقف کرده و تنها به پخش کارهای قدیمی تر اکتفا کرده و در این زمینه کار تخصصی انجام نداده است.
    او که از خوانندگان نسل اول سنتی پس از انقلاب محسوب می شود در ادامه افزود: تلویزیون در سال های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ با برنامه تماشاگه راز با اجرای سهیل محمودی، گام بلندی را در معرفی موسیقی سنتی به نسل جوان و آشنایی هرچه بیشتر آنان با بهترین های این عرصه برداشت که نتیجه اش را می توان در حضور درخشان نسل جوان موسیقی سنتی مشاهده کرد. پس از توقف برنامه یاد شده برنامه دیگری تحت عنوان با کاروان شعر و موسیقی با همان گروه روی آنتن رفت که خیل عظیمی از دوستداران این موسیقی را جذب خویش کرد که متاسفانه تولید برنامه یاد شده نیز متوقف شده و دیگرامروز شاهد پخش برنامه هایی از این دست نیستیم!.
    خواننده آلبوم “حال آشفته” در ادامه به نقش موثر تلویزیون در روی آوردن جوانان به کلاس های موسیقی گفت: در دوران اشاره شده تلویزیون با پخش برنامه هایی مرتبط با موسیقی سنتی، جوانان و خانواده ها را به یادگیری سازهای سنتی ترغیب کرد به گونه ای که برخی آموزشگاه ها با کمبود جا و مدرس مواجه شدند. اما در حال حاضر با توقف تولید درحوزه موسیقی سنتی درتلویزیون، این روند صعودی متوقف شده است.
    رضایی پایور در ادامه افزود: مطبوعات نیز آنچنان که باید به موسیقی سنتی نپرداخته و جای نقدهای تخصصی در آنها به شدت احساس می شود. البته در این باب کارهای ارزشمندی نیز در برخی خبرگزاری ها انجام گرفته که امیدوارم تداوم داشته و در یک جا متوقف نشود.
    وی در پایان از برگزاری چند کنسرت موسیقی سنتی در تهران و دیگر شهرستان ها با همکاری سه گروه از جوانان فعال این عرصه در آینده ای نزدیک خبر داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1674
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *